23 Mayıs 2014 Cuma

EVDE KRAKER YAPIMI





    Gecenin bir yarısı, canınız atıştırmalık bir şeyler istedi.Ama evde yok! Markete gitmek için de geç oldu.Eee ne yapıciiz? Üşenmeyeceğiz ve kalkıp bu son derece kolay krakerlerden pişireceğiz tabii...

  Ya da diet yapıyorsunuz.Arada atıştırmak için birşey istemez mi insan? İster valla.İşte çözüm bunlar.Hatta biraz da tam buğday unu koyarsanız tok bile tutar insanı.

  Çok lezzetli, kıtır kıtır.Ben yoğurda bandırarak yemesini çok seviyorum.Ama domatesli naneli bir sosla da fena olmaz...

  Ayrıca tabii çocuklar için de ev yapımı kraker işte size...

Malzemeler:
1,5 su bardağı un (Ben yarı yarıya tam buğday unu ve beyaz un kullandım)
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Yarım bardak su
Üzerine susam ya da çörek otu.

Hazırlanışı:
1- Önce unu, şekeri, tuzu ve zeytinyağını karıştırma kabınıza koyun.Sonra yavaş yavaş suyu ekleyin ve sert bir hamur yoğurun.
2- Hamuru merdane ile ince açın ve kare kare ya da nasıl istiyorsanız öyle kesin. Daha sevimli görünsünler diye çatalla üzerine delikler açabilirsiniz. Susam ve çörek otunu serpin.Dökülmesinler diye hafifçe çatalla bastırın.
3-Sonra 170 derece fırında 12-15 dakika pembeleşene kadar pişirin.

Bu malzemeden 1 tam fırın tepsisi kadar çıkıyor.

Afiyet olsun...

Denerseniz yorum yazmayı unutmayın:)

bernisbayram@yahoo.com

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)