6 Mayıs 2014 Salı

KİBRİT ÇÖPÜ KURABİYE





KİBRİT ÇÖPÜ KURABİYE

       Bu kurabiyeyi Disalce.com sitesinde gördüm ve hemen denemeye karar verdim.O sayfadaki tarif farklıydı. Ama dünkü ortası marmelatlı ikili kurabiyeyi yaparken bu şekli de aynı hamurdan denedim...


    Mini mini olduklarından kalorisi çok az:) Ucundaki çikolatayı saymayıverelim artık:)
Tarifi veriyorum.Tadı bildiğimiz kurabiye gibi olsa da sunumu açısından denenebilir...


Malzemeler:

1 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
150 gr. tereyağı
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı zencefil
İsterseniz bir çay bardağı fındık tozu.(O zaman un miktarını düşürmelisiniz.)
2-3 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu


Hazırlanışı:

1- Pudra şekeri ve tereyağını mikserle çırpın.

2- Yumurta, tarçın, zencefil,kabartma tozu ve elenmiş unu yavaş yavaş ekleyin.Ele yapışmayan bir hamur yoğurun.Unu azar azar eklemeyi unutmayın.Bilirsiniz ki her hamur aynı miktar unu kaldırmaz.

3- Hamurunuzu buzdolabında 30 dakika dinlendirin.Hamuru çıkarıp ince uzun şeritler yapıp bıçakla kısaltın.

4-180 derece fırında 10-15 dakika hafif pembeleşinceye kadar pişirin.

5- Fırından çıktıktan sonra iyice soğuyunca ben-marie usülde erittiğiniz çikolataya bir ucunu batırıp tel ızgara üzerinde ya da kaseyi ters çevirip arka kısmında çikolata donana kadar bekleyin.



Not: Bu hamurdan yüzlerce kibrit çöpü çıkar sanırım.O yüzden bir kısmını başka şekilli kurabiye için kullanabilirsiniz.


Sevgiler




bernisbayram@yahoo.com



Yorum göndermek için:
Aşağıya yorumunuzu yazıp, yorumlama biçimindeki adı/URL kısmına gelip adınızı yazmanız yeterli.URL kısmını boş bırakabilirsiniz.Sonra 'gönder'demeniz yeterli...



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)