28 Mayıs 2014 Çarşamba

TON BALIKLI PİZZA TARİFİ






     Pizza. En lezzetli yiyeceklerden bir tanesi.Şimdiye kadar çok değişik tarifler denedim.Hamuruna mısır unu ya da irmik katılanı, yumurta konulanı falan...Ama hiç biri değilmiş aslında.Bugün bir tarif denedim.Kendim hazırladım diye demiyorum ama mükemmeldi!


     Eğer incecik pizza hamuru sevenlerdenseniz bu tarifi mutlaka deneyin.Ama Amerikan pizzası gibi pofuduk ve kalın olsun derseniz ııııh bu tarif o değil:)

   Tarifi ünlü bir çok ödül sahibi ve 30 yıla yakın mutfak deneyimi olan şef Michel Roux'nun kitabından uyarladım.

    Az malzeme olan tüm tariflerde olduğu gibi malzemenin kalitelisi yemeğinizi daha leziz kılıyor.

    Sucuk, salam vs yemeyen bir aile olduğumuzdan ton balıklı ve sebzeli yaptım ben.Tabii siz istediğiniz malzemeyi ekleyin.Mühim olan hamuru.Üzerindeki malzemeyi kızımla serpiştirdik biraz karışık oldu:)

1 büyük servis tabağı büyüklüğünde pizza için.(3-4 kişilik.4 büyük dilim)

Malzemeler:
3,5 su bardağı un (1 bardağını tam buğday unu kullandım.)
1 su bardağı su
1 tatlı kaşığı kuru maya 
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı toz şeker
1/4 su bardağı (50 ml)zeytinyağı

Sosu için:

4 yemek kaşığı (60 ml) zeytinyağı
100 gr kadar domates püresi( domates rendesi de olur)
Tuz, karabiber
100 gr mozzarella ya da kaşar peyniri
İsterseniz 1-2 diş ezilmiş sarımsak

Üst malzemesi:
Ton balığı,kurutulmuş domates ya da tazesi, biber ve kaşar rendesi




      Yukarıdaki malzemelerle bir hamur yoğurun.Yumuşak olsun.Elinize hafif yapışır durumdayken un eklemeyi bırakıp mayalanması için kenarda 1 saat kadar bekletin.
Bu mayalanma süreci çok önemli.Hamurunuzun kaderini belirliyor.Unu yavaş yavaş eleyerek ekleyin.Tam buğday unları daha fazla su çektiğinden kontrollü eklemekte fayda var...

     Hamur mayalanırken sosunu hazırlayabilirsiniz.Domates ve zeytinyağını bir kaba alın ve marine olması için kenarda 20 dakika kadar bekletin.Kalan malzemeleri de ekleyin ve karıştırın.Pişirmeye gerek yok.


    (Üst malzemesini kendi zevkinize göre ayarlayın.Örneğin mantar, sucuk, yeşil biber, kiraz domates, kurutulmuş domates, sucuk,zeytin,patlıcan vs olabilir.) 


     Fırını 200 dereceye ayarlayıp ısıtın.(Tercihen fansız fırın) Mayalanan hamuru tepsiye yayın.Çatalla bir kaç delik açın.Üzerine domates sosu malzemesini kaşıkla yayın.Dilediğiniz malzemeleri de ekleyip pizzanızı fırına sürüp pişirin.
Ben ton balığı,domates ve biber kullandım.Üzerine de kaşar peynir rendesi serpin.

18-20 dakika pişirin.(süre uzarsa kuruyabilir.)


Afiyet olsun...


SEVGİLER

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)