20 Mayıs 2014 Salı

YOĞURTLU DUTLU DONDURMA




Merhaba;

   Dondurma müptelası değilimdir...Eğer iyi yapılmışsa çok severek yerim ama dondurmayı senelerce yemesem aklıma gelmez...

   Bu dondurma tarifi eğer tatlı kriziniz gelmişse ve hafif bir şey arıyorsanız ya da çocuklarınıza ev yapımı dondurma yedirmek isterseniz çok basit ve güzel.

   Ben dondurmayı çocukların dondurma ihtiyacını karşılamak için hazırladım.Malum dışarıda çok cazip fiyatlara dondurma satılıyor ancak içinde ne var tam bil(e)miyoruz. Ya da birçok katkı ve koruyucu madde olduğuna eminiz.

   Bir diğer faydalı yanı yoğurt yemeyen çocuklarınız varsa bu şekilde severek yiyebiliyor.
  
   Küçükken annemin hazırladığı, salep ve sütten yaptığı, bu satırları yazarken bile tadını hala hissettiğim bir dondurma vardı.Annem sonra çook dondurma yapsa da maalesef hiçbiri onun kadar leziz olmadı bana göre.Anneciğim de, çoğu anneler gibi:) ölçü kullanmayıp el kararı yiyecek hazırladığından mı acaba o tadı bulamayışım?

  Önümüzdeki günlerde gerçek salep alıp denemelere başlayacağım.Sizi de haberdar ederim...:)

  Bu arada alta bahçemdeki çok sevdiğim dut ağacımın resmini de ekledim.

Çok sevgiler


Malzemeler:
1 su bardağı yoğurt (süzme olsa iyi olur ama yoksa normal yoğurtla da oluyor, açıklama aşağıda)
1 su bardağı pudra şekeri
200 ml krema
istediğiniz bir meyve püresi ya da çikolata 




Hazırlanışı:
  Öncelikle normal yoğurdun barındırdığı fazla su sebebi ile dondurmanız kıvam almayabilir.Bu sebeple süzme yoğurt kullanıyoruz.Ancak evde yoksa şöyle yapabilirsiniz: Normal yoğurdu ince aralıklı süzgecin üzerine koyun ve altına bir kase yerleştirin.15 dakika kadar beklesin.Yoğurdun suyu kasede birikecek ve bu yoğurt dondurma için işinizi görecektir.)

   Zaten süzme(kese) yoğurdu da normalde benzer şekilde yapılıyor.Eğer evdeki yoğurdunuz ekşimişse ya da bozulmak üzere ise ,yoğurdu bir keseye ya da tülbente koyun, yüksek bir yere asın ve altına derin bir kase bırakın.Böylece suyu kaseye akacak ve  süzme yoğurt olacak.4-5 saat kadar bekledikten sonra kese yoğurdunuz hazır.

1- Yoğurt ve kremayı çırpın.

2- İçine pudra şekerini ekleyin.Karıştırın.1 kase dutu yıkayın ve blenderdan geçirin.Karışıma ekleyin.

3- Dondurmanızı dondurucu/buzlukta çatlamayacak küçük bir kapta dondurun.(çelik olabilir). Ben akşam yaptım.Ertesi sabah dondurmalar hazırdı.

Aynısının limonlusunu da denedim dün.Onu çubuklarda dondurdum.Yarın da onun tarifi gelsin o zaman:)


bernisbayram@yahoo.com

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)