22 Mayıs 2014 Perşembe

Yufkadan atıştırmalık cips





    Çocukların çoğu  cipsi  çok sever.Aslında çoğu dedim ama benim tanıdığım tüm çocuklar ve büyükler bayılıyor:)

    Her markete gittiğimizde cips reyonunun uzağından geçmeye çalışırdım eskiden.5,5 yaşındaki kızım anlatımlarımız neticesinde artık neyin zararlı olduğunu az çok biliyor ve kendi isteği ile yemiyor.Zaten ne zaman istese annesi ona yapıyor.Ama 2,5 yaşındaki oğluma  anlatması zor oldu.Neyse yine de istemiyor artık.

   Bu arada cips üreticileri bana kızmasın, kimsenin hakkına girmek istemem ancak bilsem ki cipsleri kızarttıkları yağ sağlıklı  ve aşırı yüksek ısıya dayanıklı  ve her pişirmeden sonra bu yağı döküp yenisi ile değiştiriyorlar; patates ve tuz dışında içinde koruyucu ve uzun süre dayanmasını sağlayacak katkı maddeleri yok! o zaman belki alırdım.
   Lakin bu çok çok büyük bir pazar, birkaç kişinin dikkat etmesi ile bir şey değişmez.Biz tüketiciler satın alırken ambalajı okusak, içeriğine iyice baksak, emin olmadığımız şeyler varsa o ürünü almasak belki bu kadar ne olduğu belirsiz gıdayı evimize sokmayız.Derin bir konu bu...Uzatmayayım.

   Aslında bu büyükler için de güzel bir atıştırmalık.Misafirlere ikram edilebilir.Yoğurtlu sos, domatesli dip sos, haydari ile güzel olur.

   Ya da ders çalışırken insan yiyecek bir şeyler arar ya bazen az kalorili, işte o zaman da bu cipsler imdadınıza yetişir:)

   Tarif (çok sevgili eski demeye dilim varmıyor ama başka kelime bulamadım) eski dostum Yasemin'den...

Hem de çok basit...




Malzemeler:
Yufka
Zeytinyağı
Tuz
İstediğiniz baharatlar

Hazırlanışı:
Yufkayı serin.Bıçakla kare kare dilimler kesin.Bir kaseye 2 yemek kaşığı zeytinyağı dökün.İstiyorsanız az tuz ve başka baharatlar da ekleyebilirsiniz.Yağı fırça ile yufka dilimlerinin üzerine sürün.170 derece (turbo) fırında 9-10 dakika kadar üzeri pembeleşene kadar pişirin.

Pişince fırından çıkarıp birkaç dakika tepside bekletin.Ya da tel ızgaranız varsa üzerinde 1-2 dakika bekletin.Pişer pişmez tabağa üst üste alırsanız çıtırlıklarını kaybedebilirler.

İşte size çıtır çıtır nefis cipsler.
1 yufkadan 2 fırın tepsisi çıkıyor.
Bu kadar kolay.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)