9 Temmuz 2014 Çarşamba

Kabak çorbası




                        

     Kabak...Unutulan aslında pek de aranıp sevilmeyen sebzelerden biri.Brokoli, kereviz, pırasa gibi.Aslında çok faydalı ve leziz...Hatta bıkkıntı veren olaylar için kabak tadı verdi denir.Halbuki zavallı kabağa çok haksızlık edilir.

   2 seneye yakın zamandır evimin bahçesini ekip biçiyorum.Bir sürü fidenin yanında kabak da almıştım baharda.Kabaklarım olmaya başladı ama şimdi ben ne yapacağım bunlarla?Kabağın mücverini ve çorbasını biliyorum sadece.(6 senedir evde kızartma yapmadığımdan mücver iyi bir seçim olmazdı.)Ben de iftar için daha uygundur diye sütlü çorbasını yaptım.Gerçekten çok güzel oldu.Hem besleyici hem lezzetli ayrıca içinde kabak olduğu belli olmuyor bile.

   Küçük çocuğunuz varsa malzemeleri el blenderından geçirip yedirebilirsiniz.

    İsterseniz patates de ekleyebilirsiniz. Ya da haşlanmış pirinç, yeşil mercimek de yakışır.
İşte şöyle yaptım:

Kabak çorbası:
2 adet orta boy kabak
1 adet havuç
1 yemek kaşığı un
Dereotu, tuz, karabiber
1 kaşık tereyağı
2 kaşık zeytinyağı
1 su bardağı süt
2 su bardağı su

Hazırlanışı:
1- Kabakları ve havuçları küp küp doğrayın.(ya da rendeleyin)

2- Tereyağını ve zeytinyağını tencereye koyup unu ekleyin.Unun kokusu çıkana kadar 1 dakika kadar kavurun ve sütü ekleyin.Bu aşamada çırpma teli ile sürekli karıştırın ki topaklanmasın.(Topaklanırsa sorun değil, el blenderından geçirebilirsiniz.)

3- Süt kaynayınca ve karışım homojen olunca kabak ve havuçları ilave edin.Kısık ateşte 15 dakika kadar pişirin.Tuz, karabiber ve dereoyunu ekleyip ocağı kapatın.

4-Ilık servis edin.(Tüm çorbalar gibi bu çorbada bekleyince biraz koyulaşıyor, az su ile açabilirsiniz.)

Afiye olsun:)



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)