12 Temmuz 2014 Cumartesi

Nane nasıl kurutulur

       



   Evde yapılabileceğim tüm gıdaları kendim hazırlamaya çalışıyorum uzun zamandır.Nane, kırmızı biber, biberiye, maydanoz, mercanköşk kurutmuşluğum vardır.Hiç bir zahmeti yok üstelik içinde ne olduğunu ve hangi temiz şartlarda kuruttuğunuzu kendiniz biliyorsunuz.Eğer imkanınız varsa tavsiye ederim.Yukardakiler benim ekip biçtiğim sevgili nanelerim.


   Kısaca nanenin faydalarını da yazmak istedim:
 'Hazmı kolaylaştırır. Gaz söktürür. Karaciğer yetersizliğini giderir. Safra akışını düzenler. Mide ağrılarını keser. Bağırsak spazmını giderir. Nefes almayı kolaylaştırır.

Astım, grip, bronşit ve öksürük için yararlıdır.Ateşi düşürür. Sinirleri kuvvetlendirir. Sükûnet verir. Heyecanları ve korkuyu yatıştırır. Kusmaları önler. Migren, uykusuzluk ve baş dönmelerinde faydalıdır.

El ayak titremesi, dil tutukluğu, felç ve uykusuzlukta kullanılır. Kalbi kuvvetlendirir. Sinirsel kalp çarpıntılarını keser. Erkeklerde ruhsal kaynaklı iktidarsızlığı giderir. Aybaşı kanamalarının muntazam ve ağrısız olmasını sağlar.
Sütle şişen memelerin şişini indirir. Soğuk algınlığında faydalıdır. Bağırsak solucanlarının düşürülmesinde yardımcı olur. İdrar söktürür. Mide ülseri ve gastrit olanlar fazla kullanmamalıdır. Şekercilik, likörcülük, lavantacılık ve eczacılıkta kullanılır.'Alıntıdır.


 Ayıklayıp sonra kurutursanız kararabiliyormuş diye duymuştum, denemedim bilemiyorum ama gerek de yok zaten.Bir de gölge de kurutmak şart.






Hazırlanışı:
- Naneleri iyice yıkayın ve süzgece alıp suyunun süzülmesini bekleyin.
- Bir sofrabezini gölge bir yere serin.Islaklığı gidince geniş sofra bezinin üzerine iyice yayın.Üst üste binmemelerine özen gösterin ki çabuk kurusunlar.
- En geç bir haftada kurumuş olurlar.
- Sonra 2 yol var.(İkisinide resimledim yukarda) İsterseniz saplarından tutup elinizle sıyırarak yapraklarını ayırın.(kullanacağınız zaman ufalarsınız) ...İsterseniz de sapıyla tüm naneyi rondo ya da robota atıp iyice inceltip toz haline getirin.İkisi de oluyor.
İşte bu kadar tertemiz naneniz hazır...


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)