6 Ağustos 2014 Çarşamba

MAYALI SAKALLI POĞAÇA





    Merhabalar herkese;    
    Kim bir yiyeceğe sakallı ismi koyar ki?Birileri böyle demiş diye böyle tanıdık kendisini ben de değiştirme cesareti bulamadım..İsmi biraz itici olsa da tadı enfes.Aslında maydanozlu poğaça falan gibi bir başlık kullanacaktım ancak nette aratınca sakallı adı ile anıldığını gördüm.Yapacak bir şey yok, kolay bulunabilmesi için bu adı kullanması gerek...

  Bu poğaçayı hazırlarken aklıma 80 li yılların ortasında çok moda olan atari oyunu. (O zamanlar çocuktum bu arada, yani yaşımla sorunum yok yanlış anlaşılmasın!) Pacman geldi.Aman Yarabbi ne çok oynardık.Bazen babamla sabahlara kadar devam ederdi yarışımız.Böyle ağzını açıp kapayan yuvarlak bir şey ve bir sürü çizgi vardı.Rüyalarıma bile girerdi.İşte bu poğaçanın ağzına peynir doldururken aklıma geliverdi birden.Ne alaka işte...



Malzemeler:
1,5 su bardağı ılık süt
1/2 su bardağı zeytinyağı
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
3-4 bardak un (eleyerek ekleyin)
2 yumurta (birinin sarısını üzeri için ayırın)
1 yemek kaşığı instant maya (ya da 21 gr yaş maya)

İçine:
Bir kase beyaz peynir
Maydanoz




Hazırlanışı:
1- Ilık süt ve suyu kaba alın.Kuru ya da taze maya kullanacaksanız sütün içinde birkaç dakika bekletin. Instant maya kullanacaksanız direkt una ekleyebilirsiniz.

2- Tüm malzemeleri ekleyin ve yumuşak bir hamur yoğurun.


3- Üzerini, örtüp mayalanması için 1-2 saat bekletin.Hamur iki misli olunca hazır demektir.Cevizden biraz büyük bezeler hazırlayıp yağlı kağıt serili tepsiye dizin.Tepsi mayası için yarım saat kadar daha bekletin.


4- Hafif hareketlerle üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derecede pembeleşene dek pişirin.

5- Maydanozu ince kıyın.Peyniri ufalayın.Poğaçalar soğuyunca ortasından bıçakla yarıya kadar kesin ve peynirli karışımı sürün.Kenarda kalan kısımlarına da sürüp maydanoza bulayıp yapışmasını sağlayın.


Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)