26 Ağustos 2014 Salı

Songül'ün fındık kurabiyesi



                                   






SONGÜL'ÜN FINDIK KURABİYESİ

   Yukarıdaki resimde görülen güzel hanım benim görümcelerimden Songül...Çok beceriklidir de kendisi.Bayram'da koca bir tepsi baklava hazırlamıştı.Onun da tarifini vereceğim inşallah.Bu kurabiyeyi yıllar önce Songül, onlara misafirliğe gittiğimizde pişirmişti.Tarifini istemeye çekinmiştim o zamanlar...Artık çekinmem geçti !:) tarifi aldım...

 Tabii hemen denedim.Minik minik olması sevimlilik katıyor.Böylece çayın kahvenin yanında kalorisi biraz daha düşük bir atıştırmalık oluyor.Ben kakaolusunu yaptım, Songül'ün tarifi sade.İkisinin tadı da harika oldu.

   Tabağın altındaki dantel masa örtüsünü de kendisi örmüş sanırsam.Çok maharetlidir kendisi...

   Deneyip paylaşın hadi!






                     

Malzemeler:
250 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı vanilya özütü
1 su bardağı kadar fındık (çeklilip un haline getirilmiş)
 (Dilerseniz 2 yemek kaşığı kakao)

                       
Hazırlanışı:
1- Tereyağı ve pudra şekerini 1-2 dakika çırpın.(tereyağını kurabiyeye başlamadan 15-20 dakika önce dolaptan çıkartmanız yeterli)

2- Kabartma tozu, un,(isterseniz kakao) ve fındığı tercihen ayrı bir kapta karıştırıp tereyağlı karışıma ekleyin.

3- Hamur yoğurup elinizle minicik toplar hazırlayın ve yağlı kağıt serili tepsiye dizin.160 derece fırında 10-15 dakika pişirin.

Afiyet olsun...

2 yorum :

  1. Fındık kurabiyeyi yaptim tarif harika ayni gün içinde hemen tükettik :) simdi gözümün içine bakiyorlar tekrar yapmam için ve yarim saatimi bile almadi yoğurup pişirmesi :) bu pratik tarifleri bizimle paylaştiğiniz için ayrica teşekkür ederim :) merakla takipteyim sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz pratik ve beceriklisiniz de bu yüzden yarım saatte yoğurup pişirmişsiniz.Deneyip paylaşmanıza çok memnun oldum.Aifyet şeker olsun:)

      Sil

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)