29 Eylül 2014 Pazartesi

DERİN DONDURUCUDA SEBZE SAKLANMASI




TAZE FASULYE:
   Taze fasulyeleri yıkayın.Dilediğiniz şekilde kesin.(Baş ve uç kısımlarını kesip atın.Ortadan dikine ikiye kesin ve yarım parmak boyunda doğrayın.)

   Derin tencerede suyu kaynatın.Doğradığınız fasulyeleri suya atıp 7-10 dakika kadar tutun.Derin başka bir kasede soğuk suyu hazırlayın ve sıcak sudan kevgirle aldığınız fasulyeleri soğuk suya atıp şoklayın.Böylece fasulyeler yeşil rengini korur.




BARBUNYA:
   Hazırlaması en kolay galiba barbunya.Barbunyayı kabuğundan çıkarın ve buzdolabı poşetine yerleştirin.Ağzını kapatıp dondurucuya atın.Normalde nasıl pişiriyorsanız yemek yaparken de aynı işlemi uygulayın.




BİBER:
   Yeşil biberleri yıkayıp halka halka doğradım ben.çekirdek ayıklamak için pek uğraşmadım.Arada bazısına izin verdim.Çünkü çekirdeğinde vitaminin bol olduğunu duymuştum ayrıca çekirdek görüntüsü beni rahatsız etmiyor.Kırmızı biberlerin birazını küp küp birazını julyen doğradım ve torbalara doldurdum.Biraz da yemeğe bütün şekilde koyarım diye sapını kesip çekirdeklerini çıkarıp ortadan ikiye bölüp attım.







BAMYA:
   Bamyayı yıkayın ve baş taraflarını sivrilterek soyup atın.Bir tencerede suyu kaynatın ve temizlenen bamyaları içine atın.5-7 dakika kadar kaynatıp soğuk su doldurduğunuz ayrı bir kaba kevgir ya da süzgeçle alın.Biraz bekletip suyu süzülsün diye bekletin.Soğuyup, süzülünce buzdolabı poşetlerine kaldırın.
Pişirirken aynı yazın yapıldığı gibi yapıyoruz...





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)