29 Kasım 2014 Cumartesi

SABLE TARİFİ




   Ağızda eriyen, incecik bisküvi tarzında kurabiyenin tarifi var bugün sırada: Sable.
Paris'te bulunduğum sırada kızım bu tada bayılırdı.Neyse ki kiraladığımız evin altında ünlü bir fırın/pastane vardı da sık sık inip alıyordum.Ben daha belirgin tatlardan hoşlandığımdan sable pek bana göre olmasa da bir dönem sable tarifini yana yakıla aramıştım kızım için.Dolayısı ile burada da olsun istedim.

   Tarifi dünyaca ünlü şef Michel Roux'dan uyarladım.
Bu şekilde tadı çok sade oluyor.Dilerseniz limon ya da badem aroması ekleyebilirsiniz.

Hamurunuzu iyice sararak buzdolabında 1 hafta , derin dondurucuda 3 aya kadar saklayabilirsiniz.Hazırlamak istediğinizde (ortamın sıcaklığına göre) 1 saat önceden çıkartıp şekillendirir, fırına verebilirsiniz.

Malzemeler:
1 1/4 su bardağı 250 gr un
200 gr tereyağı (1 su bardağı) küçük parçalara bölünmüş ve oda sıcaklığında
100 gr (1 su bardağı) pudra şekeri (elenmiş)
1 tutam tuz
2 yumurta sarısı

Hazırlanışı:
1- Unu eleyerek yoğurma kabınıza alın.Tereyağı, tuz ve pudra şekerini ekleyin.Parmak uçlarınızla malzemelerin özdeşleşmesini sağlayın.

2- Yumurta sarılarını da ilave edin.Homojen hale gelene dek yumuşak hareketlerle hamuru yoğurun.

3-Tamamen pürüzsüz olana kadar 3-4 defa hamuru ileri doğru avuç içinizle itip çekin.Hamurunuzu top haline getirin ve stretch filme sarın ve  buzdolabında 1 saat kadar bekletin.Sonra hamuru merdane ile açıp tercihen 8-10 cm eninde yuvarlak şekiller kesip 170 derece fırında pembeleşene dek pişirin.

Afiyet olsun 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)