23 Kasım 2014 Pazar

YUFKALI ŞİŞ KEBAP









     Evin annesi hastalanırsa evin tüm sistemi çöker diye okumuştum bir yerde.Doğru söz! (Cam silen, ütü,yemek ve temizlik yapan istisnai babaları hariç tutuyorum, onlar azınlık) Bir kaç gündür rahatsızım havalar birden soğuyunca bende nasibimi aldım.Sesim tamamen gitti,boğaz ve baş ağrısı had safhadaydı ama yılmadım, yat (a) madım.Doya doya yatma devri çocuklardan önceydi.(Sesim gidince sahip olduklarımızın kıymetini tam olarak bilemediğimizi bir kez daha fark ettim.)Sorumluluklar artınca insan doya doya hasta bile olamıyor:) Şaka bir yana hastalanmadan sağlığımızın değerini pek anlayamıyoruz galiba.Gözle bile görülmeyen bir virüs insanı ne hallere sokuyor bazen değil mi?

   Çok bereketli, sunumu değişik ve tadı da enfes bir tarif var sırada.Deneyin pişman olmazsınız.
   Yanına pilav da yaptınız mı bu tarif ile 4 kişi rahatlıkla doyar.


4 kişilik
Malzemeler:
2 adet yufka
1 ad soğan
1 ad patates (rendelenmiş ve suyu sıkılmış)
250-300 gr az yağlı kıyma
2 yemek kaşığı galeta unu
3-4 tutam ince kıyılmış maydanoz
1 tatlı kaşığı salça
tuz, karabiber, kekik,nane,kimyon

Üzerine domates sosu için:
2-3 ad domates
1 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı kekik
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Az tereyağı



Hazırlanışı:
1- Patatesi ve soğanı rendeleyin ve sularını sıkıp karıştırma kabına alın.İçine kıymayı, baharatları,galeta ununu, salçayı maydanozu koyup yoğurun.

2- Yufkanın birini serip üzerini fırça ile hafifçe yağlayın.

3- Yarıya yakın kısmını katlayın.Katlı kısma köfte malzemenizi uzunlamasına yerleştirin.Kenar kısımlarını içe doğru katlayıp rulo şeklinde sarın.

4- Bıçakla 2 parmak kalınlığında dilimleyin.Köfteli taraflar yukarı bakacak şekilde şişe geçirin.İkinci yufkaya da aynı işlemi uygulayın.

5- Yağlı kağıt serili ya da yağlanmış tepsiye dizin.Üzerlerine fırça ile zeytinyağı sürün.

6- Yufkalar kızarana dek 180 derece fırında pişirin.

7- Sosu için: Tavaya zeytinyağı ve tereyağı koyun.Domatesleri rendeleyin, yağa ekleyin.sarımsakları soyup küçük küçük kesin,tuzu ve kekiği ekleyin ve hepsini kısık ateşte çok az pişirin.Suyunu çekmesin, malzemeler birbiriyle özdeşleşse yeter.

8- Fırından çıkan yufkalı kebaplarınızı servistabağına alın ve domates sosu ile servis edin.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)