23 Şubat 2015 Pazartesi

PORTAKAL KABUĞU REÇELİ





   Tam mevsimi.Hatta Türkiye'nin pek çok yerinde bu yıl görülen don olayından sonra bizimkilerin pek çoğu henüz dallarındayken bozuldu.Limonlarım için pek çok plan yaparken onlarda donup kullanılamayacak hale geldiler maalesef.Olsun seneye daha tedbirli davranacağım, bunu öğrenmiş oldum.

   Ben portakal kabuğu reçeli yaparken kabukları önceden kaynatıp suyunu dökmüyorum.Çünkü bizim portakalların kabukları acı değil.Hatta kabuklarını çiğken bile yerim.Cinsi ile alakalı olabilir bu durum.Siz bir kaç defa suda beklettikten sonra 3 kez de suyunu değiştirerek kaynatabilirsiniz.Böylece acılığı tamamen gider.

  Şeker miktarını da damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.Meyveleriniz ekşi ise şerükeri arttırabilir, tatlı ise düşürebilirsiniz.

  Reçelin olup olmadığını anlamak için temiz bir tabağa bir kaç damla reçel dökün.Hemen yayılmıyorsa olmuştur.Çabuk yayılıyorsa biraz daha kaynatılmalı.
Ya da; Su dolu bir bardağa reçel şurubundan bir damla damlatın.Eğer dağılmadan dibe çöküyorsa olmuş demektir.

Meyve ekşi olsun olmasın kristalleşmesini önlemek için limon suyu ya da limon tuzu ilavesi şart.

   Denemek isteyenlere kolay gelsin:)



Malzemeler:
5 adet portakal
4-5 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su
Yarım su bardağı portakal suyu (isteğe bağlı) 
Yarım limon suyu ya da birkaç tane limon tuzu



Hazırlanışı:
1- Portakalları iyice yıkayın.Yerken yapıldığı gibi önce baş kısmını kesin, sonra bıçakla 4-5 kez boyuna çizik atıp kabukları çıkarın.İçindeki beyaz kalın kısmı bıçakla biraz alarak inceltin.Kabukları boyuna julyen (şerit şerit) şekilde kesip tencereye alın.Üzerine su doldurun.Bir kaç defa 4-5 saatte bir suyunu döküp yenisini doldurun.Böylece acı suyu gitmiş olur. 

(Benim portakallarımın kabukları hiç acı değil.Bu portakalın cinsi ile de alakalı sanırım.Ben yapmıyorum ama dilerseniz bu işlemden sonra kabukları kaynatıp suyunu dökebilirsiniz.Bu işlemi de 3 defa yapın.Böylece acı suyu varsa tamamen gider.)

2- Bu şekilde de pişirebilirsiniz.Ama ipe rulo şeklinde dizmek isterseniz, iğneyi ipe geçirin.Portakal kabuğunu parmaklarınızla rulo gibi sarıp iğne ile 2 ucundan ipe geçirin.Tüm kabukları dizdikten sonra ucunu düğümleyin.

3- Şekeri su ile kaynatarak bir şurup hazırlayın.Kıvam alınca içine portakal kabuklarını atın ve kısık ateşte koyulaşana dek (yaklaşık 20-25 dakika daha) pişirin.Üzerine çıkan köpükleri alın.Reçel kıvamını alınca limon suyu ya da limon tuzunu ekleyip en fazla 2 dakika daha pişirip ocaktan alın.

4- Reçeli kavanoza koyup serin yerde saklayın.Ben iplerini servis tabağına koymadan önce çıkarıyorum.İsterseniz kavanoza koymadan önce de çıkarabilirisniz.

Afiyet olsun.

3 yorum :

  1. blogger takipçiler / izleyiciler şeysi eklemelisin bloguna (google+ değil)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Öküzün önde gideni:) (ne hoş ad bu böyle) teşekkür ederim bilgi için.Ekliyorum şimdi.

      Sil
  2. Portakal sabunu son zamanlarda en çok kullandığım ürün. Nedendir bilmiyorum içinde portakal olan her tatlıyı, her ürünü çok seviyorum. Portakal sabunu da yağ çözücü özelliği ile ciltteki fazla yağı, sebumu alıp götürüyor. Portakal sabunu almak isterseniz linki aşağıda:
    https://www.naturasabun.com/urun/portakal-sabunu/

    YanıtlaSil

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)