23 Haziran 2015 Salı

KALBURABASTI





   Kalburabastı
   Annemin çocukken çok sık yaptığı ve afiyetle yediğimiz tatlılardan birisidir.Şerbetlisini çok severdim ama öyle şerbetsiz kuru kuru yemeye de bayılırdım bu güzelliği.Hala da öyle.

   Yıllar içinde pek çok tarif denedim ama onlar beni çocukluğuma götüremedi.Bu ise aradığım tarifti...

   Margarini zaten eve almayalı uzuuun yıllar oldu ama eğer zeytinyağı ile yapılabilecek bir tarif ise tereyağı da kullanmamaya çalışıyorum. Kalburabastıyı tamamen zeytinyağ ile yaptım.Yıllar önceki gibi.Ben, ev halkı ve misafirlerim çok beğendiler.
Zeytinyağı yerine sıvı yağ da kullanabilirsiniz...

Aşağıdaki tariften yaklaşık 2 fırın tepsisi çıkıyor.

Sofranız bereketli olsun...



Malzemeler:
2 su bardağı zeytinyağı (ya da sıvı yağ)
1 su bardağı süt
1 çay bardağı irmik
1 paket kabartma tozu
Bir fiske tuz
Aldığı kadar un (3-4 bardak kadar)

Arasına:
1 su bardağı kadar iri kıyılmış ceviz

Şerbeti için:
4 su bardağı su
3 su bardağı şeker
Yarım küçük limon suyu

Hazırlanışı:
1- Şerbet soğuk döküleceğinden ilk önce şerbet malzemelerini ocağa koyun, kaynayana kadar pişirin ve kaynayınca limon sıkıp soğuması için tencereyi kenara alın.

2- Hamur malzemelerini un hariç kaba alın.Unu azar azar ekleyin.İrmik de olduğundan hamur birden toplanabilir, bu yüzden un yavaş yavaş eklenmeli.Hamur toparlanınca un eklemeyi bırakın biraz yoğurun.Dinlenmesi iç,in kenarda yarım saat kadar bekletin.

3- Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın rende ya da tel süzgecin üzerine bastırıp şeklini almasını sağlayın ,arasına ceviz içinden koyup poğaça yapar gibi kapatın.Ek yerinin altta kalmasına özen göstererek yağlı kağıt serili fırın tepsisine sıralayın.

4- Önceden ısıttığınız 180 derece fırında yaklaşık 30 dakika kadar pişirin.İyice kızarmış olmalı.Az pişerse hamurumsu olabilir.

 Pişen kalburabastıları yayvan kaba alın.İlk sıcaklıkları çıkınca (yaklaşık 3-4 dakika sonra) soğumuş şerbeti üzerine kepçe ile dökün. Şerbeti çekmesi için bir kaç saat bekletin.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)