25 Temmuz 2015 Cumartesi

ISPANAKLI ÇİÇEK ÇÖREK



      ISPANAKLI ÇİÇEK ÇÖREK   
      İzmir'den Van'a seyahatimiz sona erdi.Eve döndük.Allah'tan hepimiz araba ile yolculuğu çok seviyoruz.Dura dura, yiye içe, geze geze gidiyoruz:) Bu sefer giderken bir gece Malatya'da dönerken de Kahramanmaraş'ta konakladık.Malatya'da Sire Pazarı'nı, Kahramanmaraş'ta Kapalı çarşıyı gezebildik ve şöyle bir karar aldık.Maraş'a tekrar gidilmeli.O kadar güzel yerleri var ki gezilebilecek 1 gün bunlar için yeterli gelmez.Aydın, Denizli, Konya, Gaziantep, Diyarbakır, Bingöl ve Van'ı da gördük tabii.Hepsinden sonra bahsedeceğim...
   Eskiden başka bir şehir ya da ülkeye gitmeden gezilebilecek yerler, tarihi eserler vs yi araştırırdım gitmeden şimdilerde nerede ne yenir, meşhur yiyeceği nedir bunlara da göz atıyorum.Mesela Maraş'ın 'ekşili çorbası' ve 'Maraş tarhanası'nı denedim ve bayıldım.Tam benim çeşidim.Tariflerini ilerki günlerde vereceğim inşallah.

   Bugün bildiğimiz klasik puf puf çörek hamurunun içi malzemeli ve çiçek şekli verilmiş halini paylaşacağım sizinle.Bu çörek çok sık kullandığım ve beni yanıltmayan bir tarif...İçine patates, peynir ya da istediğiniz malzemeyi koyabilirsiniz.

Sofranız bereketli olsun.Sevgiler



Malzemeler:
2 su bardağı süt (ılık)
1 su bardağı zeytinyağı 
2 yemek kaşığı toz şeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
2 yumurta (1 tanesinin sarısını üzerine sürmek için ayırın)
1 paket instant maya ya da 21 gr yaş maya 
6-7 su bardağı un

Üzerine:

Hamurdan ayırdığınız yumurta sarısı ile 1 yemek kaşığı zeytinyağı çırpılıp sürülecek.
Dilerseniz susam ya da çörek otu serpebilirsiniz.



Hazırlanışı:
1- Un dışındaki tüm malzemeleri yoğurma kabına alın.Parmak uçlarınızla malzemeleri birbirine yedirin ve eleyerek unu azar azar ilave edin.Hamur çok sert olmasın.

2- Henüz ele yapışır durumdayken un eklemeyi bırakıp 10 dakika kadar yumuşak ama toparlanmış bir hamur yoğurun.Hamurun üzerini kapatıp ılık bir yerde 1 saat kadar mayalandırın.Sürenin sonunda hamur 2 katı olmuşsa hazırdır.

3- Hamurdan mandalina büyüklüğünde toplar alıp elinizle yuvarlayın.Biraz yassılaştırıp iç malzemesini koyun.Yuvarlayarak tekrar top şekli verin.Üzerine biraz bastırıp yine yassılaştırn ve bıçak ile 5 kesik atın.(Kesi yerleri birleşmesin, yoksa kopar.)Yağlı kağıt serili veya yağlanmış fırın tepsisine sıralayın.Üzerine çok bastırmadan yumurtanın sarısı ve zeytinyağı karışımını sürün.Dilerseniz susam serpin.Bu şekilde yarım saat daha -tepsi mayası gelsin diye- bekletin.

4- Önceden ısıttığınız 180 derece fırında üzeri pembeleşene dek pişirin.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)