29 Temmuz 2015 Çarşamba

VAN KAHVALTISI



   Meşhur Van kahvaltısı yapmadan dönmek olmazdı tabii...
Cacık (Van usulü), Murtuğa, Kavut (bayıldım buna), kavurma, bal, kaymak ve normalde olan ama bayramdan dolayı fırınlar kapalı diye bulunmayan Van açık pidesi.

   Daha önceki gelişimde 'Bak Hele Bak Yusuf Konak'ta' kahvaltı yapmıştık.Bu sefer 'Birkoç Saç Kavurma'ya gittik.
   
 Mekan çok kalabalıktı.Malum Ramazan Bayram'ı sonrası.Mekan geniş.Dışarıda masalar olması açık havada kahvaltı güzel.



   Van'da kahvaltıda yumurtalı kavurma yeniyor.Doğu'daki etlerle batıdaki et arasında dağlar kadar fark olduğunu da belirtmek isterim.Bizim buralarda(İzmir ve civarı) ben dışarıda et yemiyorum.Güvenemiyorum ne eti olduğundan emin olamıyorum.Benim gibi hassasiyetiniz varsa dikkat ediyorsunuz mecbur.
   Ancak Doğu'da sıradan bir et bile çok lezzetli.Dağlarda bayırlarda özgürce gezip otlayan bir sürü keçi ve büyükbaş hayvan görüyorsunuz zaten.

   Murtuğa diğer bir kahvaltılık.Yağ, un,tuz ve yumurta ile yapılıyor.Değişik bir tadı var.Ben çok severim.İçinde yumurta olduğunu anlamıyorsunuz yerken.Un ve yağı kavurup içine çırpılmış yumurta ekliyorsunuz.Değişik ve güzel.

   Kavut bir diğer unutulmaya yüz tutmuş, Doğu Anadolu Bölgesi'ne ait yöresel bir kahvaltı çeşidi.Kavrulmuş buğdayın dövülerek un haline getirildikten sonra tavada tereyağı ile pişirilmesine deniyor.Yanında reçel ya da balla mükemmel oluyor.En kısa zamanda yapmalıyım.

   Cacık bir diğer yöresel kahvaltılık.Bizim bildiğimiz sulu cacık gibi değil.Yoğurt süzme yoğurt.Cacık ekmeğe sürülebilir cins.İçine Van'a özgü çeşit çeşit otlar konuyor.Taze kişniş (bunun tadına bir türlü alışamadım, çok değişik) maydonoz, dereotu ve tereyağı eklenip karıştırılıyor.
   Ayrıca Van'da bizim bildiğimiz cacığa salatalığa ilaveten kuru soğan da doğruyorlar.Bence hoş oluyor.:)



   Tabi ki, açık ekmek ve sıcak Van pidesi eşlik edince insanın yedikçe yiyesi geliyor.:)
Van'a özgü gerçek bal ve kaymak, zeytin, peynir çeşitleri (özellikle otlu peynir) kahvaltıda gelen diğer yiyecekler...

   Bize ev sahipliği yapan, görüşebildiğimiz ve/veya görüşemediğimiz herkese konukseverliği için çok teşekkürler.


Yolunuz Van'a düşerse kahvaltı yapmadan dönmeyin...
Sevgiyle kalın.

Not:Açıklamalarda geçen kurum ve kuruluşlarla hiç bir ticari ya da kişisel yakınlığım yoktur.Sadece gezginlere ve meraklılarına yardımcı olması açısından paylaşılmıştır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)