24 Şubat 2016 Çarşamba

TARÇINLI MİSKET KURABİYE





   TARÇINLI KURABİYE

   Merhabalar;
   Oğlum ve kızım tarçına bayılır.İçinde tarçın olan her şeyi severek yerler, hatta öyle ki tarçını tabağa döküp kaşıkla bile yedikleri zamanlar olmuştur:) Geçenlerde bir yerde çay içerken yanında getirilen minik kurabiyeleri oğlum pek beğendi.Tarifini alamayacağımıza göre 1 tane numune aldım bende.Eve getirdim, inceledim.Biraz da netten araştırma yaptım.Sonuç olarak aşağıdaki tarif çıktı ortaya.Biz çok beğendik.

   Ben tariflerimde hep zeytinyağı diyorum ama siz dilediğiniz sıvı yağı kullanabilirsiniz.Evde pişen tüm yemekler ve tüm pasta, hamurişi vs de daima zeytinyağı kullanıyorum.Hatta babam zeytinyağını fincanla içer.Bize ağır gelmiyor.Tabii markette satılanların tadını bilmediğim için yorum yapamam.Siz damak tadınıza ve alışkanlıklarınıza göre ayarlama yapın lütfen.

   Sonuç olarak çayın ya da kahvenin yanında ikram edilebilecek veya çocuklarınız için  ağızda eriyen enfes kurabiyeler çıktı ortaya.

 Aşağıdaki tariften 2 tepsi minik kurabiye çıkıyor.




Malzemeler:
125 gr. tereyağı
6 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurta
1 çay bardağı zeytinyağı (ya da sıvı yağ)
2 su bardağı un
200 gr. nişasta
1,5 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı çekilmiş ceviz ya da badem içi

Hazırlanışı:
1- Tereyağını ve şekeri karıştırma kabına alıp çırpın.Yumurta ve zeytinyağını ekleyin.

2- Bir kaba unu eleyin.Nişasta, tarçıni, kabartma tozu ve çekilmiş ceviz veya bademi de ilave edin.

3- Unlu karışımı tereyağlı karışıma ekleyin.Yoğurun.Yumuşak bir hamur elde edin.

4- Fındıktan biraz büyük minik toplar yapıp, yağlı ya da yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin.

5- 180 derecede üzeri pembeleşene dek (yaklaşık 15-20 dakika)pişirin.Dilerseniz üzerine tarçın ya da pudra şekeri serpebilirsiniz...

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)