18 Nisan 2016 Pazartesi

GARNİTÜRLÜ RULO PATATES






   GARNİTÜRLÜ RULO PATATES
   Güzel bir ikram, denemediyseniz deneyin derim.Yapımı kolay, 1 gün önceden hazırlayıp ertesi gün yiyebilirsiniz de.(Hatta 1 gün beklerse kesmesi daha kolay olur.)Görüntüsü de güzel.Eee daha ne dimi...

   Tamamen süzme yoğurt kullanacaksanız, garnitürü eklemeden önce biraz su ile açıp iyice karıştırın.Ben yarı süzme yarı normal yoğurt kullandım.

   Kornişon turşu kalmadığı için ekleyemedim ama eklenip denenecek en kısa sürede.
Ben havuçları ve patatesi küp küp doğrayıp bezelye ile haşladım.Ama hazır garnitür de kullanabilirsiniz pek tabii, zamandan tasarruf olabilir...

   Garnitürü yoğurda eklemeden suyu süzülsün diye süzgeçte 5 dakika kadar bekletirseniz yoğurdu sulandırmamış olur.

Son olarak sararken kısa kenardan sarmaya başlayınız...

Kolay gelsin :)



Malzemeler:
5-6  adet patates
1 yemek kaşığı kadar tereyağı

Garnitür için:
4-5 yemek kaşığı süzme yoğurt (2 kaşık süzme ile 2 kaşık normal yoğurdu karıştırıp kullandım.)
Havuç, bezelye ve patates (küp doğranıp haşlanacak)
Dilerseniz kornişon turşu
Dilerseniz biraz mayonez
Tuz, karabiber

Hazırlanışı:
1- Küçük bir tencereye minik ve küp doğradığınız havuç ve patatesleri atın.Bezelyeyi de ilave edin.Haşlayın...

2- Patatesleri haşlayın..Pişince sıcakken kabuklarını soyup kabınıza alıp, biraz tereyağı ilave ederek patates ezici ile ezip pürüzsüz hale getirin; isterseniz de soğuduktan sonra rende ile rendeleyin.karar sizin.Püre gibi pürüzsüz olsun yeter ki.Tuzunu,baharatını ekleyin.

3- Yoğurdunuz çok kıvamlı ise biraz su ile açabilirsiniz.İçine haşladığınız garnitürü (suyunu iyice süzerek) ekleyin. Tezgaha stretch filmi serin.Çok ince olmayacak şekilde (yaklaşık 1 parmak kalınlığında) patatesi üzerine düzgünce yayın.

4- Yoğurtlu garnitürü de üzerine yayın.Çok koymayın zira dolarken taşabiliyor .Gerekirse kaşıkla üzerini düzeltin.Stretch' i dikkatlice rulo şeklinde sarın.Kısa kenardan sarmaya başlamalısınız.

5- Buzdolabında birkaç saat bekletip servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)