11 Nisan 2016 Pazartesi

HAŞHAŞLI ÇÖREK




   HAŞHAŞLI ÇÖREK
   Merhaba;
   Bu haşhaşlı çöreği oldum olası çok severdim zaten ama pişirmeyi hiç denememiştim.Geçenlerde sevgili Gizem yapıp getirmiş.Ölçü tam.Tarif süper.Teşekkürler Gizem'ciğim:)

Öğrendiğimden bu yana gün aşırı yapıyorum desem yeridir...
Hamuru incecik açıp doladığım tarif de var, onu da ilerleyen günlerde yazacağım ama bu şekilde puf puf olanı daha güzel bence.

   Bir de kullanılan haşhaş mavi olan değil.Sarı haşhaş denilen yarı sıvı halde satılandan.Siz onu zeytinyağı (ya da sıvıyağ) ile inceltip kullanıyorsunuz.Bim'lerde satılıyor.

   Ben bir denememde üzerine yumurta sarısı sürdüm, diğerinde sürmedim.Tat veya görüntü olarak hiç farketmedi.Nasıl hoşunuza giderse o şekilde yapabilirsiniz.

Deneyeceklere kolay gelsin.



Bu tariften 2 pişirme kabı çörek çıktı. (yaklaşık 30 tane)

Malzemeler:
2 su bardağı ılık süt
2 yumurta (dilerseniz birinin sarısını üzeri için ayırın)
1 su bardağı zeytinyağı
1,5 tatlı kaşığı toz şeker
1.5 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı kuru maya (ya da 35 gr. yaş maya/ 1 paket instant maya)
6,5 su bardağı un (yaklaşık)

Üzeri için:
5 -6 yemek kaşığı sarı haşhaş
1 su bardağı zeytinyağı
 bir kasede karıştırıp inceltin.



Hazırlanışı:
1- Maya, şeker ve ılık sütü yoğurma kabınıza alın.Karıştırmadan 5-10 dakika kadar mayanın aktive olması için bekletin.Köpük köpük olunca tamamdır.

2- Kalan tüm malzemeleri ilave edin.Unu eleyerek ve azar azar ekleyin. 10 dakika kadar yoğurun.Mayalanması için yarım saat kadar kenarda bekletin.

3- Hamuru 6 parçaya bölün.Bezelerden birini orta kalınlıkta açın.İçine haşhaşlı karışımdan sürün ve rulo şeklinde sarın.Bıçakla yaklaşık 3 parmak genişliğinde kesin.Tepsiye ya da fırın kabına resimdeki gibi yerleştirin.İsterseniz üzerine yumurta sürün, istemezseniz sürmeyin.İkisi de oluyor, fark etmiyor.

4- Tepsi mayası için 20-25 dakika kadar bekletip fırına atın.180 derecede üzeri kızarana dek pişirin.(20 dakika kadar)

Afiyet olsun.

2 yorum :

  1. Canımmm... çok mutlu oldum denediğin için muhtesem görünüyorlar, zaten farkli bir sonuç beklenemezdi o muhtesem ellerden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizooşş, çok naziksin.Bence bu kadar muhteşem olması senin güzel tarifinden kaynaklı...

      Sil

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)