12 Şubat 2015 Perşembe

FIRINDA KABUKLU PATATES (YUMURTALI KUMPİR)






  Selamun aleykum;
  Fırında kabuklu patates yapmıştım zaten.Bu da kahvaltı için yumurtalı versiyonu.Bence harika bir tat.Hem hafif, hem doyurucu. Tarif defterinize almanızı ve denemenizi öneririm.
   
   Dikkat edilmesi gereken şey fırını önceden 200 derece ısıtıp patatesleri atmak.Aliminyum folyoyu fırında kullanmıyorum ama folyosuz da güzel pişiyor.2 şekilde yaptım bu kez.Patateslerin birini sarmadan diğerini de yağlı pişirme kağıdına sararak pişiridim.İkisi de aynı oranda ve gayet güzel piştiler.

Fırında kabuklu patates için burayaFırında akordeon patates için buraya
Fırında patates sebze graten için buraya
Fırında çiçek (düşes )patates için buraya tıklayın lütfen:)



Malzemeler:
Orta ya da büyük boy patates (kişi sayınıza göre)
2-3 yemek kaşığı tereyağı
Tuz, karabiber (ve dilediğiniz baharatlar)

İçi için:
1 yumurta (her patatese 1 adet)
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri.



Hazırlanışı:
1- Fırını 220 dereceye getirip ısıtın.

2- Patateselerin kabuklarını iyice yıkayıp fırçayla temizleyin.Kurulayın ve fırın tepsisine koyun.Çatalla bir kaç yerinden delik açın.Fırın iyice ısınınca patatesleri fırına atın. (Ben ısıyla temasından şüphe duyduğumdan dolayı aliminyum folyo kullanmıyorum, Folyosuz da gayet güzel pişiyor. Yine de sarıp sarmalamak isterseniz pişirme kağıdı olabilir.1 saat kadar pişirin.

3- Fırından çıkarınca üst kısmındaki kabuğu açıp zedelemeden çatal ile içini ezin.Sıcağı geçmeden tereyağı ve kaşar rendesini de ekleyip yine çatal ile harmanlayın.1 yumurtayı bütün halde içine kırın ve sıcak fırına tekrar sürüp 5-10 dakika pişirin.Bu süreyi yumurtayı katı ya da kayısı şeklinde sevmenize göre kensiniz ayarlayabilirsiniz.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)