5 Ağustos 2015 Çarşamba

CEVİZLİ BURMA KADAYIF




    BURMA KADAYIF TATLISI
    Bayramlarda tatlınızı kendiniz yapmak isteyip de baklava yapmaktan gözünüz korkuyorsa bu tarif tam size göre.Yapımı daha az zahmetli, baklava açmak kadar yorucu değil ve tadı da enfes...

  Burma kadayıfa bayılırım ancak her yerde yiyemiyorum, baskın şeker (ya da glikoz artık her ne ise!) tadını sevmiyorum.Kadayıfın çıtır tadı, cevizin lezzeti falan hepsini hissetmeliyim.Gaziantep'te ve Diyarbakır'da kahvaltıda bile yediğimde rahatsız etmeyen müthiş tatlılar yapan yerler var.(iyi ki varsınız:)) Hatta Türkiye'nin her yerine gönderim de yapıyorlar.Bazen istiyoruz, geliyor.Ama ya olmadık zamanlarda burma kadayıf yemem geliverirse?

  Bu tadı hayatta yakalayamam diyordum her seferinde. Yine de denemek istedim tatlı krizinine girdiğim bir anda.Önce bir kaç video falan izledim dolama sırlarını öğrenmek için.Sonra da denedim, sonuç ortada.Ev yapımı, mide yakmayan, içinde ne olduğunu bildiğiniz ve de oldukça lezzetli burmalar çıktı ortaya.Haftada 2 kez yapmaya başladım bu tatlıyı.Kalori ,kalori, kalori...

Önemli bir kaç ayrıntı:
Burma yapmak için alacağınız çiğ kadayıf mutlaka uzun olmalı.Bazı yerler kısa ve kopuk kopuk kadayıf satıyor.Onları dolamak çok zor oluyor.Taze ve ince telli olsun.
Tereyağı kullanılması şart.Zira esas tadı veren o.Hatta işin ustaları 'sade yağ' kullanırlar.




Malzemeler:
500 gr çiğ kadayıf (uzun olmalı)
250 gr.tereyağı (ya da sade yağ)
300 gr ceviz içi ya da antep fıstığı (dövülmüş)

Şerbeti için:
3 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su
5-6 damla limon suyu (taze sıkılmış)

Hazırlanışı:
1- Tatlının şerbeti için su ve şekeri tencereye alın ve kaynatın.Kaynayınca altını kısıp limon suyunu ekleyin ve ocağı kapatın.

2- Fırını 180 derecede ısıtmaya başlayın.

3- Kadayıfın içindeki birbirine yapışık yerleri koparmamaya çalışarak tifterek açın ve kalın olan yerleri atın.

4-  Çiğ kadayıftan bir parça alıp dikdörtgen biçimde tezgaha yayın.Üzerine bir bardağın tersi ile basma darbeleri yapıp kadayıfın birbirine geçmesini sağlayın.Arasına boydan boya dövülmüş ceviz ya da antep fıstığı koyun ve uzun tarafından başlayarak sarın.Çok düzgün olmasa da sorun değil, pişerken düzeliyorlar.Hepsini bu şekilde sardıktan sonra fırın tepsisine ya da borcama alın.(yağlamaya gerek yok)

5- Tereyağını kısık ateşte eritin.Tepsideki kadayıfların üzerine sıcak tereyağını kaşıkla her yerine gelecek şekilde gezdirin.Önceden ısıttığınız fırına sürüp yaklaşık 20 dakika üstü pembeleşene dek pişirin.Sonra fırından çıkarıp aynı ebattaki başka bir tepsiye ters çevirerek alt tarafınında 10 dakika pişmesini sağlayın. (benim kadayıfın altı da üstü de güzel piştiğinden ben çevirmedim, siz ihtiyaca göre çevirin.Üstü daha kızarmış altı biraz daha beyaz olmalı.)
Eğer alt ve üst bir pişmedi ise üstü 20 dakika altını da 10 dakika pişirerek ayarlayabilirsiniz.)

6- Pişince fırından çıkarın.Sıcakken şerbetini üzerine kaşıkla yedirerek her yerine gelecek şekilde dökün.5 dakika daha şerbeti ile fırına sürün.

7- Çıkarıp dışarıda soğuması için bekletip, soğuyunca servis yapın.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)