24 Mart 2016 Perşembe

ISPANAKLI KAYGANA




ISPANAKLI KAYGANA
Merhaba;
Yöresel bir lezzet var bugün...Bahçede çok fazla ıspanak birikince ne yapacağımı bilemedim.Birazını marul yerine salataya doğradım, birazını yumurtalı yemek yaptım ama daha da bitiremeyince bu tarifi buldum..Hem lezzetli, hem doyurucu hem de hafif oldu, çok da güzel oldu...
Sevgiyle kalın...



Malzemeler:
1 demet ıspanak
2 tane orta boy soğan
5 dal taze soğan
2 su bardağı un (miktarını hamurun kıvamına göre ayarlayın.)
2 tane yumurta
2 yemek kaşığı zeytinyağı (sıvıyağ)
Tuz, karabiber
Çok az ılık su

Hazırlanışı:
1- Ispanakları iyice yıkayın, süzülmeye bırakın.

2- Geniş bir tencereye zeytinyağını ekleyin.Kuru soğanı yemeklik doğrayıp ilave edip rengi dönünce ıspanakları da ekleyin.Tuzunu koyup ıspanaklar kendini bırakana kadar biraz pişirin.

3- Ispanakları ocaktan alın, soğuyunca küçük doğranmış taze soğanları ve unu ilave edin.

4- Yumurtaları kırıp,tuzunu ,karabiberini ve 2 yemek kaşığı kadar sıvıyağı ekleyip çok az su ilavesi ile krep hamuru elde edin.

5- Fırça ile sıvı yağ sürülmüş teflon tavaya bir kepçe dolusu karışımdan döküp krep yapar gibi yayın.

6- Bir tarafı pişince dikkatlice ters çevirip diğer tarafını da pişirin.Tüm hamur bitene kadar aynı işemi devam ettirin.

Sıcak sıcak yeyin.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)