10 Şubat 2020 Pazartesi

EVDE ERİŞTE HAMURU




 ERİŞTE

    Daha öncede erişte hazırlamıştım.Ancak onda hamuru annem yoğurmuş ve odun ocağında ters yüz edip bana vermiş ve ben kesmiştim.Yani işin kolay kısmı bendeydi.Bu sefer herşeyi ile kendim yapmak istedim ve başardım.Holeyy...Aslında sabır gerektiren ve uğraşı isteyen bir iş.Fakat içine ne konduğunu bildiğim temizliğinden ve malzemesinden emin olduğum erişteyi yemek ve aileme yedirmek kadar güzel bir şey var mı?:)

   Normalde erişeyi severim , babaannnem erişeyi bol yağlı ve Denizli'ye özgü kurutulmuş çökelek peynirinden ekleyerek servis eder..Enfes olur...Bundan birkaç hafta önce Bolu'daydım.Bolu'nun eriştesi meşhurmuş.İçine ceviz ve keş denilen kurutulmuş yoğurt ve tereyağı ile servis ediyorlarmış.Denedim ve bunu da çoook beğendim.Zaten 4 günlük Eskişehir-Bolu seyehatimizden 3 kilo almış olarak eve dönmem ne kadar lezzetli yemekler yaptıklarını göserir.(Neredeyse herşey hamurişi bu arada).Keş peynirini internnetn sipariş ettim.Ama evde erişte kalmayınca onu da kendimiz hallettik.Pazar günü aktivitemiz olarak dördümüz de mutfağa girdik.Ben ve oğlum yoğurduk.Kızım ve babası da kesip şekillendirdiler.Çabucak bitti hem de eğlendik...

    Bir de dönüşte Mudurnu'ya uğradık.Mudurnu'nun ceviili ekmeği o an aç olan ve vejeteryan olduğundan dışarda yemek yiyemeyen bana  mühiş geldi.Dışarda kar, elimde sıcacık cevizli ekmek.Bu ekmeği de yapmayı deneyeceğim önümüzdeki günlerde fırıncı amca...

    Ayrıca aynı hamurdan ravyoli de pişirdim.İleriki günlerde vereceğim.




 

Her bir kilo una 6 yumurta eklenmesi gerekiyor.S yerine sütle yoğrulursa daha iyi bir hamr elde edileceğini okuduğumdan öyle denedim fakat annem su ile yoğurur.Zaten çok az sıvı koymak gerekiyor.Çok sert bir hamur olmalı.Tavisyem önce yumura ve unu koyup kontollü olarak sıvı eklemek.Yaklaşık 1 su bardağı kadar süt akledim.

Malzemeler:
5 kg un
30 adet yumurta
Biraz süt
Tuz 

Hazırlanışı:
1- Yoğurma kabına yumurtaları kıralım.
2- Eleyerek ve azar azar unu ekleyelim.Unu yavaş yavaş ekleyip yoğuralım sonra tekrar ekleyelim.Sert bir hamur olacağından bir anda hepsini toparlamak kolay olmuyor.
3- Tuzu ve yine yavaş yavaş sütü ekleyin.Hamur çok sert hatta yoğurması zor bir hamur olmalı.En azından ben zorlandım.Şu aşamada bir kitchenaidim olsaydı keşke.Üzerini örtüp hamuru yarım saat kadar dinlendirelim.
4- Hamuru bezelere ayırıp , her bezeyide oklava ya da merdane ile çok kalın olmayacaka şekilde (ama çok da ince olmasın)  yufka hamurundan biraz kalın olacak şekilde açalım.Ben bu aşamada bezeleri küçük küçük açtım.Çünkü kesmek için açıttğımız hamurların kuruması için biraz bekletmemiz gerekecekti.Hava kış olduğndan ve bulunduğum yer nemli olduğundan çok bekelemem gerekeceki.Bu yüzden fırın tepsisine 3-4 adet sığacak büyüklükte açıp fırını 90-100 dreceye ayarladım ve 5 er dakikaya ayarlayıp fırına atıp çıkardım.Biraz daha zahmetli olsa da çıkardıktan sonra kesmek çok daha kolay oldu...

5- Hafif sertleşen hamurumuzu  daha pratik olduğundan üstüste koyup ince uzun erişte şeklinde keselim.Kuruması için pamuklu bez serdiğimiz tepsiye koyup iyice kuruyana kadar bekletelim ve temiz bir kavanoza doldurup afiyetle yiyelim...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)