27 Şubat 2015 Cuma

ÇAY POŞETİ KURABİYE







Fincan kenarı kurabiye ile aynı tarif.Görsel olarak değişiklik isteyenler için...



Malzemeler:
1 yumurta
150 gr.tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
1 çay bardağı nişasta
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay kaşığı tarçın
2-3 su bardağı un
Yarım çay bardağı toz haline geitirlmiş fındık (isteğe bağlı)

Üzeri için:
Az çikolata


Hazırlanışı:

1- Pudra şekerini ve tereyağını çırpın.



2- Yumurta ve kalan tüm malzemelri ekleyip yoğurun.

3- Unu yavaş yavaş ekleyip, yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur yoğurun.Hala ele yapışıyorsa un yerine nişasta ekleyin.

4- Hamurunuzu merdane ile orta kalınlıkta açın.Üzerine bir çay poşeti koyup bıçakla kenarlarından kesin.Bir pipet ile üst kısmına delik açın.

5- Yağlı kağıt serili fırın tepsiisne dizin.Pembeleşene kadar 15 -20 dakika pişirin.Sonra benmari usul erittiğiniz çikolataya yarıya kadar batırın ve (tercihen) tel ızgara üzerine soğuması için bırakın.Eğer ortam çok sıcaksa buzdolabına değilse oda ısısında bekletip çikolatanın donmasını sağlayın...Dilerseniz delikten ip geçirin ve servis yapın.

Afiyet olsun.

4 yorum :

  1. Tanrım bu nasıl dedim yaaa..Yaratıcılıkta sınır tanımayanlara helal olsun diyorum :) Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Bloğunuzdaki marifetleri görünce esas ben helal olsun derim:)

      Sil
  2. Harikasin baskada birsey demiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Çok teşekkürler, kurabiye işte canım:)

      Sil

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)