15 Ocak 2015 Perşembe

TATLI PASTANE KURABİYESİ (SPRITZ RINGS)





   Merhaba,
   Geçen yaz bir akşam yemeğinde çok tatlı misafirler ağırladım.İsveç'te doktorasını yapan genç, güzel ve zeki bir hanım:) Benim mutfağa meraklı olduğumu öğrendiğimde İsveç tatlılarının da çok meşhur olduğunu söylemişti.Taa taaaa! geçenlerde bir paket geldi.Bu aralar dışarıdan paket beklemediğimden önce şaşırdım sonra paketi açtım.İsveç mutfağına ait güzel bir ingilizce tatlı kitabı ve çocuklarada kitaplar çıkınca çok mutlu oldum.Işıl gerçekten çok çok zarifsin...

   Bugün vereceğim tarif bu kitaptan.Orjinal adı 'spritz rings'  veya 'spritz wreaths' olarak geçen geleneksel bir İsveç kurabiyesi.İsmini sıkılarak oluşturulan halka şekillerinden alıyor.
   Ama bizim pastanelerde satılan küçük kurabiyelere hem şekil hem de tat olarak benzediğinden 'tatlı pastane kurabiyesi' ismi ile  yayımlıyorum.
  Zamanla bu kitaptan pek çok tarif pişirip paylaşacağım:)

   İçinde az malzeme var, görüntü güzel.Yapımı kolay.Ee daha ne! Ortasına ben reçel koydum.Yazın yaptığım vişne reçelini bütün olarak, kayısı reçelini de küçük doğrayarak kullandım.Başka reçellerde kullanılabilir.Ortası boş olduğundan marmelat akabilir.Reçelin formu bozulmuyor ve yanmıyor.

   Bu tariften 45-50 tane (resimdeki şekilde) kurabiye çıkıyor.




Malzemeler:
210 gr tereyağ
3/4 su bardağı pudra şekeri
1 tatlı kaşığı vanilya özütü (ya da seviyorsanız badem aroması)
1 yumurta sarısı
2  su bardağı un (elenmiş)



Hazırlanışı:
1- Tereyağı ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın.(1-2 dakika çırpın, çok çırpmayın.)Vanilya özütü ya da aromayı ekleyin.

2- Yumurta sarısı nı ekleyin.Unu eleyerek ve azar azar ilave edip yoğurun.Hamur çok sert olmayacak ki pompadan rahat geçsin.Krema sıkma pompasına hamuru yerleştirin.Yuvarlak şekilde sıkın.Ortasına vişne reçeli ya da keserek kayısı reçeli tanesi koyun.

3- Fırını 170 derecede ısıtın.(Önceden ısıtmanız şart) 15 dakika pembeleşene dek pişirin.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)