18 Haziran 2019 Salı

İÇ PİLAV





   Canım çok iç pilav çekti.Van'da Aydan'ın hazırladığı perde pilavı tattıktan sonra hep aklımdaydı bir gün ben de pişireyim diye ama üşendim galiba...İç pilav yapıp o lezzete yakın bir pilav yapmayı umdum ve bence gayet güzel oldu.Zaten aradaki fark dışına yapılan hamur kaplası sanırım.

   Tek başına bile bir öğün olabilecek enfes bir pilav çıktı ortaya.



Malzemeler:
2 su bardağı pirinç
2 yemek kaşığı kuş üzümü
2 yemek kaşığı çam fıstığı
2 yemek kaşığı badem içi
2 yemek kaşığı antep fıstığı (soyulmuş)
1 kase temzilenmiş soyulmuş kestane
1/2 demek dereotu
2-3 yemek kaşığı tereyağı (ben zeytinyağı ile karıştırdım.)
1 tatlı kaşığı tarçın
2,5 su bardağı su
1 çay kaşığı karabiber
Tuz 


Hazırlanışı:
1. Pirinci yıkayıp yarım saat kadar sıcak suda bekletin.Süre sonunda yıkayıp ,süzün.

2. Pilav tenceresine tereyağı, badem ve çam fıstıklarını koyup biraz kavurun.

3- Fıstıklar renk değiştirince pirinç, antep fıstıkları,kestane, kuş üzümü ve baharatları ekleyin.

4. Hepsini 3-4 dakika kavurun ve su ilave edip tencerenin kapağını kapatın .kısık ateşte 10-12 dakika pişirip altını kapatın.Kıyılmış dereotu ekleyip 15-20 dakika dinlendirin.

5. Servise hazır, afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)