1 Ocak 2021 Cuma

ARMUTLU TURTA

 





ARMUTLU TURTA

    2021'in ilk saatlerinden merhabalar... Umarım 2021 hepimize öncelikle sağlık sonra da huzur, bereket ve mutluluk getirir...Armut mevsimi...Çok da lezzetli ve kolay bir tatlı.Hatta bir bardak sütle öğle öğünü bile olabilir. Ben bazen başka meyvelerle de yaparım; elma, şeftali, vişne de çok yakışır.
Deneyeceklere kolay gelsin.

Malzemeler:

150 gr. tereyağı (oda sıcaklığında olacak)
1 yumurta
1 çay bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı zeytinyağı (ya da sıvı yağ)
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı un (yaklaşık)
1/2 su bardağı badem unu (tavada çevirip rondoda çektim)
1 tatlı kaşığı vanilya özütü

Arası için:

4-5 adet armut (deveci olabilir, sert olmalı)
1 tatlı kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı toz şeker (üzerine serpmek için)
1/2 su bardağı badem (istenmezse konmayabilir)


Hazırlanışı:
1- Tüm malzemeleri karıştırıp bir hamur yoğurun.Unu azar azar ve eleyerek ekleyin.Hamurunuz yumuşak poğaça hamuru kıvamında olmalı.

2- Armutları dilimleyin.

3- 30 cm turta ya da tart kalıbınızı yağlayın ve  tabanına yağlı kağıdı kesip yerleştirin.(Kalıp teflonsa keserken çizilmesin diye) Hamuru kalıba yerleştirin. Üzerine dilimlediğiniz armutları sıralayın. Ben bir sıra armut bir sıra dilimli badem serptim.

5- 180 derece fırında 25-30 dakika pişirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)