4 Ocak 2021 Pazartesi

SADE GALETA (ÇUBUK)





GALETA ÇUBUK 

    Çok sevilen atıştırmalıklardan biriyle günaydınlar;
Daha önce susamlı ve haşhalı olarak yapmıştım.Bu kez sadesini hazırladım.Kıtır kıtır gayet güzel oldu.Deneyeceklere kolay gelsin...

Malzemeler:
 500 gr un ( 4 su bardağı dolusu)

250 ml ılık su (1 + 1/4 bardak)

50 ml zeytinyağı (1/2 çay bardağı)

1 yemek kaşığı toz şeker

1 tatlı kaşığı tuz

15 gr yaş maya (8 gr kuru maya)

Yapılışı:

1- Unu yoğurma kabımıza eliyoruz.Ortasını çukurlaştırıp tüm malzemeleri ekleyip hamur yoğuruyoruz.Hamur ekmek hamuru gibi oluyor, ne çok sert ne de yumuşak, orta bir hamur.

2- Hamurun üzerini, örtüp 45 dakika kadar mayalanmaya bıraktım.Mayalanınca hamurları beze haline getirdim.Her bezeyi tezgahta uzunlamassına çubuklar halinde yuvarladım.İster ince ister biraz daha kalın çubuklar yapabilirsiniz.Ama mayalanınca da biraz şişeceğini unutmayın.

3- Çubukları yağlı kağıt serili tepsiye dizin.Yarım saat de burada beklesin.Zaten ilkini yaptığınızda tüm hamuru bitirene kadar o kadar zaman geçiyor.Üzerine susam, haşhaş eklemek için hamura şekil verdikten sonra fırça ile haFifçe ıslatın susamları yapıştırıp tezgahta döndürün.Ben sade yaptım.

4- Hazır olunca 160 derece fırında 45 dakika pişirin...Kapaklı hava almayan kavanozda 1 hafta kıtırlığını koruyor İzmir'de bile...

Afyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)