29 Ocak 2021 Cuma

ISPANAK BORANİ



 


Malzemeler:
300 gr. ıspanak
1 adet soğan
3-4 çorba kaşığı zeytinyağı
 tuz

yoğurtlu kısmı:
1 kase süzme yoğurt
2 diş sarımsak
tuz

Üzerine:
tereyağı ve kırmızı biber

Hazırlanışı:
1- Zeytinyağını tavaya alıp ısıtın.Yemeklik doğradığınız soğanı da ekleyin.Rengi hafif dönünce güzelce yıkayıp doğradığınız ıspanakları da ilave edin.Tuzunıu ekleyip kapağını kapatıp 5-10 dakika pişirin. (Suyunu çekene  kadar uzun pişirmiyorum ben.Ispanak kendini bırakıp rengini değiştirdiğinde ocağı kapatıyotum. O esnada yoğurdu hazırlıyorum.Sonra suyu varsa süzüp öyle kullanıyorum.Çok pişince vitaminini kaybedecek gibi geliyor...)

2- Yoğurdu gerekiyorsa az suyla açın.Ispanak kendi suyunu da bıraktığı için yoğurdu fazla sulandırmayın.Dövdüğünüz sarımsakları ve tuzu yoğurda ekleyinp karıştırın.Suyunu süzdüğünüz ve soğumuş ıspanağı ekleyip karıştırın.

3- Küçük bir tavada tereyağı ve kırmızı biberi ısıtın.Servis tabağına aldığınız ıspanağın üzerine tereyağlı biberi de döküp afiyetle yiyin.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)