12 Ekim 2014 Pazar

SARI MERCİMEK ÇORBASI





     Mercimek çorbasını sık yapıyorum...Etrafımdaki herkes değişik şekilde yapıyor bu çorbayı.Kimisi un katıyor.Terbiye yapanı var.Soğanı kavuranı var.Süt koyan var.Ben karıştırmıyorum bu kadar.Benim yolum kısaca malzemeleri tencereye at, biraz pişir ve el blendırından geçir.İşte gayet besleyici ve lezzetli çorba hazır.

 Bazen fantezi yapar içine (mevsimindeyse) aromasına bayıldığım kereviz yaprağı ve havuç da atarım.Ama 

     El blenderı çıktığından beri yapılması en kolay çorba budur diyebilirim.


Malzemeler:
1 su bardağı sarı mercimek
1 ad. soğan
1 ad.patates
1 diş sarımsak
1 yemek kaşığı pirinç (olmasa da olur)
Tuz, karabiber, nane...
4-5 su bardağı su (Et suyu da olur.)
Dilerseniz havuç ya da birkaç tane kereviz yaprağı

Hazırlanışı:
1- Mercimekleri ve pirinci yıkayın.Soğanı ve patatesi 4-5  parça olacak şekilde  iri iri kesin.Tüm malzemeleri tencereye alın, suyu da ekleyin ve 10-15 dakika pişirin.

2- El blenderından geçirin.Dilerseniz tereyağını kısık ateşte tavada eritip içine kırmızı biber ve nane eklemesi ile üzerine gezdirebilirsiniz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)