11 Aralık 2014 Perşembe

FİLE BADEMLİ KURABİYE




    Eğer dışı sert ama yediğinizde ağızda dağılan mis gibi kurabiyeler istiyorsanız bu tarifi denemenizi öneririm. Ağza alındığında eriyor resmen...

   Tarif Aydan Altıntaş'tan.Ne zamandır denemek istiyordum.Kısmet bugüneymiş.Mutfak profesörü diyebiliriz kendisine.Hemen her gün tepsilerce kurabiye, kek, börek yapar.Buna rağmen formunu da korur.Nasıl başarıyorsun bunu Aydan'cım? 
 Aydan'ın kolay yufka böreği tarifi de çok güzeldir.

   Ben üzerine  file badem kullandım, fındık veya ceviz de konabilir.

Bu tariften orta boy 40-45 adet kurabiye çıkıyor.



Malzemeler:
250 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
yarım çay bardağı zeytinyağ
1 çay bardağı toz şeker
1 yumurta
1su bardağı nişasta
1 kabartma tozu
1 çay kaşığı vanilya özütü
3 su bardağı un

Hazırlanışı:
1- Oda sıcaklığındaki tereyağı (başlamadan 15 dakika önce buzdolabından çıkarmak yeterli oluyor.), toz şekeri, yumurtayı yoğurma kabına alın.

2- Kabartma tozunu ve eleyerek nişastayı ve kontrollü olarak unu ekleyin.Ele yapışmayan bir hamur yoğurun.Bu miktar benim hamuruma tam geldi.Hiç ekleme yapmadım .Ama her un markası farklı su çektiğinden siz gerekirse azar azar un ekleyin.

3- Sakız gibi kıvam çıkıyor ortaya.Çok kolay şekilleniyor, hiç zorlamıyor.Hamurdan iri ceviz büyüklüğünde parçalar alarak elinizde yuvarlayıp şekillendirin.Yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı dizin.

4- 180 derecede 15-20 dakika kadar pişirin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)