21 Aralık 2014 Pazar

İSHAK PAŞA SARAYI (DOĞU BEYAZIT)


       İşte heybetli ağrı Dağı.Sıcak yaz ayında bile tepesinde kar duruyor.



    Üstteki yer İran'a 25 km uzaklıktaki Doğu Beyazıt.

    İshak paşa Sarayına gitmek için buralardan geçtik.Sokaklar geniş gibi.Ama o kadar çok dolmuş,araç ve insan var ki arabaların ilerlemesi çok zor.Karmaşa...


   İşte Osmanlı mimarisinin zengin örnekleri her yerde göze çarpıyor.Muazzam saray.Aslında saraydan ziyade külliye imiş.

   Hayranlıkla gezdik...116 tane odası var.Mimarı Mehmet Paşa imiş.Cıldıroğullarından 2.İshak Paşa ile Çolak Abdi paşa'ca 1685'te yaptırılan saraya
, 1784 yılında son şekil verilmiş.


   Aşağıdan  Saray böyle gözüküyor.Saraya giden yol açık, geniş ve çok güzel yapılmış.
Tepede bir de cami ve kafe var.


   Doğu Beyazıt'ta daha önceki gezimden tecrübeliyim.Yemek konusunda sıkıntı yaşamıştım..Bu tip durumlarda B planını uyguladık.Bir fırından pide ve marketten de peynir alıp rutin beslenmemizi sağladık.Yani ben kılım bu konularda .Her yerden her şeyi yiyemiyorum sebep bu.Ben seçmem derseniz lokantalar mevcut:)
   
    Geceleme konusunda bilgim yok.Kalmadık.Buradan Van'a geçtik.
.




    Kesinlikle gidilip görülmesi yerlerden bir tanesi...Duvarlarda yazılı  şiirler büyüleyici.










Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)