12 Aralık 2014 Cuma

SUSAMLI TUZLU ÇUBUKLAR




  SUSAMLI tuzlu çubuklar
  Bahçemize yeni bir kedi yavrusu gelmiş.Halihazırda 4-5 daimi sokak kedimiz mevcut.Sürekli yemek verdiğimizden yemek vakitleri gelince saati biliyormuşçasına kapıda beliriyorlar.Çocuklar deliriyor tabii.Çılgınca oynuyorlar.Tanıdık kedilerin yanına birde bebek kedi eklenince oğlum çok sevinip oynamaya başladı.Gitmesin, alışsın bize diye süt de verdik. Ohh mis.O sütünü içerken bizim büyük kediler kıskandı tabii.Onlar da süt kasesine hamle yapmak istediler ama oğlum kuyruğunu çekmek sureti ile müdahalede bulundu.Eee kedi bu korktu tabii ve hafifçe tırmaladı.1 cm kadar minicik bir çizik! Al sana sorun:) Sabunlu su ile yıkadık hemen.Ama benim aklımda soru işareti...(annelik işte senaryolar falan yazdım bir kaç tane) 

   Hatırlar mısınız Tarık Akan'ın bir filmi vardı.Sanırım adı 'çocuklar çiçektir'di.Köyde ağanın oğlunu kuduz bir köpek ısırıyordu.Babası kızar diye korkup çocuk kimseye bir şey söylemedi.vs vs..80 li yılların sonu 90 ların başıydı.(Çocuktum o zamanlar belirtmeden geçemeyeceğim.) VHS-Beta kasetler ve video yeni çıkmıştı.Birçok filmin yanında babamın arşivinde bu filmde vardı.Birkaç kez seyretmiştim.Bazı sahneler aklıma kazınmış gibi duruyor:)

   Ertesi gün ne olur ne olmaz diye doktorumuzu aradım.En azından kendimi rahatlatayım kurgu yapmayayım diye desek daha doğru.Çünkü biliyorum ki kedi tanıdık.Sürekli gelip gidiyor.Kendi halinde iyi bir hayvancağız. Öte yandan şeytan da diyor ki ya dışarda mikroplu çiğ et yediyse (iyi pişmiş orta yağlı bonfile ya da canard a lorange yiyecek değil ya sokakta) ya hasta  bir köpek gelip ısırdıysa Allah korusuunnn.Uzatmayayım doktora gideyim ben en iyisi dedim.Ne de olsa otorite.O benden iyi bilir bu işleri.Tuttuk doktorun yolunu.Anlattım.Dedi ki: 'Kedi tanıdık da olsa ve aşının yan etkileri de olsa yine de kuduz aşısı yaptırmanızı öneririm.Çünkü bunun geri dönüşü yok.! 

   Hımm ne olacak şimdi? Benim kararsızlığımı görünce enfeksiyon uzmanına yönlendirdi.O da aynısını söyledi. Çıktım hastaneden.Dedim ki küçük bir şehir turu atayım.Yolda düşünürüm.Yolda yürürken düşünmesini severim.Üniversite yıllarımdan kalma bir alışkanlık.

   Neyse sonuçta kararı ben vereceğim.Herkes 'bir şey olmaz aslında ama yine de sen bilirsin' deyip topu bana atıyor.En iyisi geç kalmadan oğluma aşıyı yaptırmak dedim.3 doz yapıldı.Hayvan tanıdıksa ve 10 günün sonunda hala sağlıklıysa 3 doz yetiyor.Eğer takip edilemeyen sokak hayvanı ise 5 doz sürüyor.İlk gece 39,5 derece ateş yaptı.Sonraki 2 dozu daha rahat atlattık çok şükür.

   Aslında nette dolaşıp biraz okuyayım dedim.Aşının  yan etkisini o kadar  yaşayan var ki şaşırdım.Ben de yıllar önce rahmetli kurt köpeğim tarafından ısırılınca kuduz aşısı olmuştum.Hayatımı olumsuz etkilememişti.Hatta Bursa'dan arkadaşlarım gelmişti, gezmiştik akşama kadar.

   Hain kedi hala aramızda dolaşıyor...

   İşte bu da geçen haftaki maceramız...Çok şükür atlattık.Yeri gelmişken Allah tüm hastalara şifa versin.Amin.

   Bugün susamlı çubuklar yaptım.Kıtır kıtır.Biz çok sevdik.Şeklini daha ince uzun yapabilirsiniz.Ben kızımın beslenme çantasına koyacağım için boylarını çantaya göre minik tuttum:) 
Bu ölçülerle yaklaşık 2 tepsi çıkıyor.

Sevgiyle kalın.
Mehtap



Malzemeler:
125 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
1 yumurta (sarısı içine, beyazı üzerine)
1 tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1 kabartma tozu
3-4 su bardağı un

Hazırlanışı:
1- Un ve kabartma tozu dışındaki tüm malzemeleri yoğurma kabınıza alın.Elinizle hafifçe karıştırıp kabartma tozunu ve eleyerek bardak bardak unu ilave edin.(Unun hepsini aynı anda koymayın, un fazla gelirse toparlaması çok zor olur.Her unun da su çekme miktarı farklı olacağından birer bardak ekleyip yoğurarak kıvamı ayarlayabilirsiniz.)

2- Hamurunuz ele yapışmayan kıvama geldiğinde tezgahta istediğiniz şekli verin. Ben kalın çubuklar yaptım. Her bir çubuğu önce yumurta beyazına sonra susama bandırıp yağlı kağıt serili tepsiye dizin.

3- 170 derecede 15-20 dakika üstü pembeleşene kadar pişirin.

Afiyet olsun.

2 yorum :

  1. Canim oncelikle cok gecmis olsun bende olsam aynisini yapardim.Bu arada tariflerin harika cok pratik ve cok lezzetli sonuclar cikiyor bizlerle paylastigin icin tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. Seni burada görmek ne güzel Özlem..Bilemiyorum kararsız kaldım ama en doğrusunu yaptım sanırım. Çok teşekkür ederim nazik yorumun için...Tarifleri deneyip burada paylaşmanı bekliyoruz biz:)

    YanıtlaSil

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)