12 Haziran 2016 Pazar

TEOS SIĞACIK EL EMEĞİ PAZARI


   Evlerin önünde dar sokaklarda genelde sağlı sollu pazardan bir görüntü.
Bu arada böyle bir pazar beklemediğimden ve planımızda Seferihisar olmadığından makinemi almamıştım.Cep telefonu ile çektiğim resimler şahane olmasa da idare eder dimi?

   Aslında önce Seferihisar'a gittik.Dünyadaki sayılı( 'Cittaslow' )Slowcity lerden olduğundan merak ettik ne var ne yok diye.Ama çok slowdu,çocuklarla sıkıldık, Teos 'a gidelim bari dedik.İyi ki gitmişiz.Teos Sığacık'ta pazar günleri kurulan el emeği pazarına hoşgeldiniz:)

Türkiye'deki diğer sakin şehirleri merak ediyorsanız;
Şavşat (Atrvin),Akkaya (Muğla), Gökçeada (Çanakkale), Seferihisar (izmir), Taraklı (Sakarya), Yenipazar (Aydın), Yalvaç (Isparta), Perşembe (Ordu), Vize (Kırklareli), Halfeti (Şanlıurfa), Uzundere (Erzurum)ç




Pazarın girişinde kavurga satılıyordu.İlk kez denedik ve kıtır kıtır tuzlu tadını Defne ve ben çok sevdik.Hatta o kadar ki bu hafta buğday alıp kendim kavurdum.Kavurga buğday ve çedene nin kavrulmasından elde edilen bir kuruyemiş.




Bu pazarın en sevdiğim yanı şu oldu: Satıcıların büyük çoğunluğu ürünleri kendileri yapıyorlar.Takılar, danteller, çeşit çeşit yiyecekler var.Hemen hepsi el emeği.Bu yüzden özgün ve eşsizler.Tezgahın başında otururken bir yandan da bileklik ören teyzeler vardı, onlardan bir kaç ürün aldık...
Her yerde Çin istilası varken ve binlerce aynı ürün etrafta sergilenirken bu pazarın özgünlüğünü taktir ediyorum .Ellerinize sağlık...






Ramazan başlamadan bir hafta önce gittiğimizden şu deniz kenarında oturup bir çay içtik.
İşte bu kadar.Yolunuz düşerse gidip görün derim.Doğal yiyeceklere de ilginiz varsa çok çeşit bulabilirsiniz.
Not:Büyük resimler için üzerine tıklamanız yeterli.

Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)