10 Mayıs 2014 Cumartesi

ÇİKOLATALI KEK BROWNIE




BROWNI (ya da çikolatalı kek)

        Çok uzun zaman çikolatalı ıslak kek tarifi aradım.Kek hem hafif ıslak olmalı hem ağza çikolata lezzeti gelmeliydi.Rastladığım pek çok tarifte kakao ile kek yapılıp, malzemesinden bir çay bardağı ayrılıp üzerine dökülüyor ve ıslaklık sağlanmaya çalışıyordu.Ama benim istediğim bu değildi tabii...Neyse en sonunda aradığım tarife ulaştığımı düşünüyorum.

        Şu an hedefim Paris'teyken Paul'de günde 3 öğün yediğim çikolatalı tart..Araştırıyorum, deniyorum,yapacağım inşallah...

        Çikolatalı tariflerde diğer tüm tariflerde olduğu gibi malzeme seçimi çok önemli.Çikolatamı yıllardır dünyanın en iyi 10 hammadde çikolata markasından biri olan Fransız Valrhona'dan alıyorum.) (Hammadde diye belirttim çünkü aksi halde Godiva ve Richart markalarını da katardım işin içine)

         Bir kez Belçika'lı Callebaut  denedim o da güzeldi...Bu markalar Türkiye'de satılıyor artık.Fakat  en az 5 kiloluk ambalajlarda almak gerekiyor. Eğer bizim gibi sık çikolatalı kek, tart, puding yapan biri iseniz zaten bu miktar birkaç ayda bitiyor.Üstelik marketlerde satılan çikolata ile fiyat olarak arasında büyük bir uçurum da yok.





      Artık tarife geçeyim:

Malzemeler:
250 gr  % 70 kakaolu bitter çikolata
1 su bardağı tozşeker
125 gr tereyağı
4 yumurta
1 çay kaşığı vanilya özütü
1/2 çay kaşığı tuz
1,5 su bardağı çekilmiş fındık
1/4 su bardağı un.



Hazırlanışı:


1- Fırını 180 derecede ısıtın.

2- Fırın kabınızı yağlayın.Ben 19*30 dikdörtgen ya da 25 cm yuvarlak fırın kabında pişiriyorum.

3- Tereyağı ve bitter çikolatayı benmari şekilde eritin.(Bir kabı kaynar suya oturtmak sureti ile içindekini eritme veya ısıtma yöntemi) Çikolata ve tereyağını arada bir tahta kaşıkla karıştırmalısınız.)

4- Eriyince kabınızı soğuması için 5 dakika kenarda bekletin ve şekeri ekleyip, hafifçe karıştırın.

5-Yumurtaları teker teker ekleyip karıştırın.(mikser kullanmayın)

6-Fındığı iri kum tanesi olana kadar robottan geçirin.(ben fındık kullanmadım, siz de kullanmayacaksanız 1 su bardağı fındık yerine 1 su bardağı un kullanmalısınız.)

7-Elenmiş unu,toz fındığı ve tuzu çok karıştırmadan çikolatalı karışıma spatula ile yedirin.

8- Yağlanmış fırın kabına hamuru dökün ve üzerini düzeltin.

9-Yaklaşık 35 dakika pişirin.


Deneyip bana yazarsanız çok memnun olurum:)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)