30 Temmuz 2015 Perşembe

KAHRAMANMARAŞ TARHANASI





   Kahramanmaraş seyahatimde tadıp çok beğendiğim çorba kendisi.Çarşı sokaklarında  ve aktarda her yerde bunlardan var.Kurusu, yaşı...Denemesem olmazdı.Bir de ekşili çorbası var Maraş'ın.O da enfes.

   Geleneksel Maraş tarhanasının ekşimsi ve tuzlu bir tadı var.Tam benim çeşidim.Maraşlılar zaten bu çorbayı gayet iyi biliyorlardır.Benim gibi sonradan tadıp beğenen ve evine de alanlara gelsin tarif.

   Dulkadir Beyliği'nden beri yapıldığı bilinen bu tarhana kabuğu soyulmuş buğdayın (döğmenin) pişirilip soğumasından sonra yoğurtla karıştırılıp, çiğ üzerine serilerek kurutulması ile elde edilir.Uzun ömürlüdür.Çerez gibi çıtır çıtır da yeniyor.

   Çorbaya şalgam katıldığında ayrı bir rayiha veriyormuş.Ben de yoktu, ekleyemedim.
Döğme ve yoğurt protein bakımından da çok zengin olduğundan besleyicidir de.




  Son olarak yöresel yemek tarifleri bazen kişiden kişiye değişebilir.
Tarhanayı satın aldığımız yerin tarifine göre yazdım ve pişirdim.Sevgili Kahramanmaraş'lı hanımlar eksiğim varsa ya da siz farklı türde yapıyorsanız lütfen bizimle paylaşın...

                           

Malzemeler:
Kahramanmaraş tarhanası (porsiyona göre)
1 su bardağı haşlanmış nohut
2 diş sarımsak (ezilmiş) 
Tuz, karabiber
1,5 litre su

Üzerine:
3-4 yemek kaşığı tereyağı (veya zeytinyağı)
1 yemek kaşığı kuru nane

Kaynadıkça katılaşan çorbaya ilave etmek için kenarda sıcak su bulundurun.

HAZIRLANIŞI:
1- Tarhanayı 5-6 saat tencerede suyun içinde ıslatıp bekletin.Süre sonunda ezilen tarhanayı ocağa alıp kaynayınca kısık ateşte pişirmeye başlayın.Döğme taneleri yumuşayınca (yaklaşık yarım saat sonra ) çorba hazırdır.El blendırından geçirin, su gerekiyorsa sıcak su ilave edin.

2- Şalgamınız varsa bu aşamada soyulmuş ve  ince doğranmış şalgamı da ekleyebilirsiniz.(ben eklemedim) Pürüzsüz kıvam elde edince haşlanmış nohutları ilave edin.Ezilmiş sarımsağı ekleyin.Tuzunu, karabiberini atın.Az daha pişirip ocaktan alın.

Kaselere paylaştırıp üzerine tereyağlı naneyi döküp servis yapın.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)