11 Temmuz 2015 Cumartesi

ÇİLEK REÇELİ






   Küçük ve kokulu çilekler reçel yapmak için daha uygun.

   Daha önce de belirtmiştim hiç bir zaman 1 e 1 ölçülü (1 kg meyveye 1 kg şeker) reçel yapmam.Biz çok tatlı sevmiyoruz.Çok şekerli olunca meyvenin tadından ziyade şeker tadını alıyorum bu yüzden 1 kiloya 700 gr kullanırım genelde.Genel düşünülenin aksine az şeker ile reçel küflenmiyor, bozulmuyor, ekşimiyor.Yıllardır az ölçü ile yapıyorum.Hiç sorun yaşamadım...Önemli olan iyi pişirmek.(Tabii damak zevkinize göre 1/1 de yapabilirsiniz.)

  Evde reçel yaptığımızda en azından ne yediğimizi iyi biliyoruz.Hazır reçellerin pek çoğunda şeker yerine glikoz kullanılıyor ve tabii raf ömrü uzasın diye koruyucu katkı maddeleri var. Evde şekerle pişirip taze, çürüksüz meyve ile kendi ellerinizle reçel hazırlamak ve ailenize sunmak müthiş bir keyif...

   Ben yıllardır reçeli güneşte pişirerek yapıyorum.Çünkü ocakta uzun süre reçeli kaynatınca rengi koyulaşıyor.Koyu renk pek göze hitap etmediğinden ocakta hafif pişirip, daha suluyken yani tam kıvam almamışken cam tepsilere koyup üzerine beyaz tülbent geçiriyorum ve 3-4 gün güneşte bekletiyorum.Bu şekilde şimdiye kadar hiç bozulma olmadı.
   Reçel yaparken en önemlisi pişirmektir.Biraz ocakta biraz da güneşte pişen reçel ,biraz da limon suyu eklemişseniz hava almıyorsa hayatta ekşimez, bozulmaz.

   Ama eğer güneşte bekletemeyecekseniz ve uzun süre sonra yiyecekseniz o zaman ocakta kıvam alana kadar pişirmeniz gerekir.Kıvam alınca sıcakken kavanoza doldurup ters çevirin ve 1 gece bu şekilde bekletin vakumlansın.Kışa kadar taptaze kalır.



Reçelin kıvamının olduğunu anlamak için:
- Önceden buzdolabına yada dondurucuya bir tabak koyun.Reçelinin olmaya başladığını düşündüğünüzde 1 tatlı kaşığı kadar bu tabağa koyun.Kaşıkla ya da parmağınızla bu reçelin ortasına çizgi çekin.(ya da tabağı eğin, yavaş yavaş akıyorsa olmuştur.)Çizgi ağır ağır kapanıyorsa reçel olmuştur, limonu ekleyebilirisiniz.Hızla kapanıyorsa kaynatmaya devam.


   Hiç denemedim ama bir arkadaşım üzerinde köpükler oluşmaması için reçele pişerken minik bir parça tereyağı atıyormuş.Daha parlak oluyor ve köpüğü kalmıyormuş.



Malzemeler:
1 kg çilek
3 su bardağı toz şeker 
1 limon suyu (1 çay kaşığı limon tuzu)


Hazırlanışı:
1- Çilekleri yıkayıp ayıklayın.Derin bir tencereye koyup üzerine toz şekeri serpin ve 8-10 saat (akşamdan sabaha gibi) kapağı kapalı olarak bekletin.

2- Sürenin sonunda şeker erimiş ve çilekler de suyunu bırakmış olmalı.Tencereyi ocağa alın ve kaynayana kadar yüksek ateşte çilekleri pişirin.Üzerinde oluşan köpükleri alıp atın.Çileklerin biraz diri kalmasını ve dağılmamasını istiyorsanız 5 dakika kaynadıktan sonra kevgir ile çilekleri çıkarıp bir kaseye aktarın.Kaynayınca ocağı kısıp kıvam alana kadar pişirin.

3- Kıvamı geldiğinde  taze limon suyu (ya da limon tuzu) ekleyin.1-2 dakika sonra ocağı kapatın.

4- Yayvan borcama reçelinizi dökün, üzerine tülbent geçirip güneş alan bir yerde 3-4 gün bekletin.
   Sürenin sonunda reçeliniz koyulaşmış olacaktır.Kavanozlara doldurun, kapağını sıkıca kapatın ve 1 gece kapağı aşağı şekilde tezgah üzerinde bekletin.Sızıntı yoksa tamamdır, hava almıyordur.Serin ve kuru bir yerde saklayın ve kışın afiyetle yiyin.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)