13 Haziran 2020 Cumartesi

HELLE ÇORBASI (SAMSUN)

                       

                 



 Okuduğum bir Karadeniz kitabında geçiyordu bu çorba.Kitap Ayşe Kale'nin yeni bir romanı.'Üç kadın Zeliha'
  Karadeniz'in bir köyünde yaşayan Zeliha'yı çok güzel anlatmış yazar.Aynı zamanda savaşı, okumamışlığı işlemiş...ve çocuğun yanında büyüdüğü ailesinin ne kadar önemli olduğunu ve geleceğini nasıl şekillendirdiği vurgulanmış.Gözyaşlarımı tutamadım yer yer...Tavsiye edierim, son zamanlarda okuduğum en güzel kitaptı.

  Bu arada her yemekte olduğu gibi bu yemeğin de farklı yapılışları var.Tavuklu, mercimekli, etli, salçalı olanları gördüm.Ben Samsun usulü denedim.Kitaptaki Meryem'in sevdiği gibi olsun diye:)...



Malzemeler:
3 yemek kaşığı un
4 yemek kaşığı zeytinyağı ve tereyağı
1/2 çay bardağı pirinç
10 su bardağı su (et suyu iyi olur)
Tuz, karabiber

Üzerine:
Kırmızı biber ve tereyağını küçük bir tavada hafifçe çevirip çorbanın üzerine dökebilirisiniz.

Hazırlanışı:
1- Tencereye yağları alın.Unu ilave edin.Unun rengi dönene kadar karıştıra karıştıra kavurun.

2- Suyu ekleyin, tel çırpıcı ile çırpmaya devam edin.Yıkadığınız pirinçleri ekleyin.Ocağı kısıp, kapağını kapatıp arada br karıştırarak  15-20 dakika daha pişirelim.

3- Üzerine tereyağı ve kırmızı biberi kızdırarak döküp servis yapabilirisniz.

4- Tüm bener orbalar gibi pirinç bekledikçe çorbanın kıvamını arttırıyor.Gerekirse servisten önce sıcak su iavesi ile çorbayı açabilirisniz.

Deneyeceklere kolay gelsin





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)