1 Temmuz 2014 Salı

FIRINDA AKORDEON PATATES





    Bu tarif çok bilinen tariflerden olsa da henüz evlenenler ve mutfağa yeni adım atanlar için bir kez de ben yazayım...

    Etin yanında garnitür olarak ya da  kahvaltı da servis edebilirsiniz...Ben kabuklarını soymamayı tercih ediyorum.Patatesin kabuğunun hemen altında c vitamininin çok yoğun olduğunu duymuştum.

Malzemeler:
Orta boy ince kabuklu patates
Tuz,karabiber istediğiniz baharatlar
Biberiye
Zeytinyağı

             

Hazırlanışı:
1- Öncelikle fırınınızı 190-200 derecede ısıtmaya başlayın.

2- Patatesleri iyice yıkayıp patates fırçası ile kabuklarını iyice fırçalayıptemizleyin.

3- 2 tane bıçağı(ya da kalemi) resimdeki gibi birbirine paralel koyun ve patatesi de arasına yerleştirin.Buşekilde patatesi dilimlerken en alta kadar kesip, parçaların tamamen birbirinden ayrılmasını önlemiş oluyoruz.

4- Bir kasede zeytinyağı ve dilediğiniz tüm baharatları karıştırın.Akordeon şeklinde dilim dilim kesilen patatesin dilimlerinin arasına bir fırça yardımı ile bu zeytinyağlı karışımdan dikkatlice sürün.

5- Yağlı kağıt serili tepsiye, ya da yağladığınız tepsiye patatesleri sıralayıp, fırına verin.45-50 dakika pişirin.

Afiyet olsun

2 yorum :

  1. Merhabalar Mehtapcim bu tarifini de diger tariflerinde oldugu gibi hemen yapacam diye atladim ve yaptim da cok harika oluyor cok şik ve lezzetli oldu misafirlerimde cok beğendi ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen yaparsında beğenilemez mi Kamile'cim?Ellerine sağlık...Ama hani fotoğrafı yok!?

      Sil

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)