25 Eylül 2014 Perşembe

KIRMIZI ERİK MARMELADI

  

                            

     Herkese merhaba;
     Dolapta duran fazla erikler değerlensin diye yaptım marmeladı.İyiki de yapmışım.Bu şekilde ekmeğe sürülüp yenebilmesinin yanı sıra kurabiye dolgusu ya da cheesecake, pasta üzerine de kıpkırmızı rengi ile gayet güzel duruyor.

     Kırmızı erikteki yüksek pektin miktarı sayesinde reçel de marmelat yapması da çok kolay.Çabuk koyulaşıyor.

     Tüm yaptığım reçel ve marmelatlarda olduğu gibi şekeri minimum kullandım.Ben sevmiyorum .çok şekeri.Biz ailecek alıştık zaten.Daha önce  okuduğum yazılarda az şekerli reçel yapılırsa çabuk bozulur falan yazıyordu, ben de 1/1 ölçü yapıyordum sonra az şekerli denedim, hiç bozulma olmadı.Önemli olan iyi pişirmek, limon sıkmak ve hava almayan cam kavanozda bekletmek sanırım.

    Eğer marmelat ya da reçel yaptığınızda olup olmadığından emin olamıyorsanız, bilindik bir yöntemi hatırlatmak isterim.

     Reçeli yapmaya başladığınızda buzluğa küçük bir tabak koyun.Kıvamının olup olmadığını anlamak için de 1 çay kaşığı kadar alıp tabağa koyun ve 1 dakika kadar bekleyin.Akıp gitmiyorsa olmuş demektir.Akışkansa kaynatmaya devam...Zaten bekledikçe de koyulaşacağını unutmayın...
Tabii bu kıvam meselesi de tartışılır.Kimisi koyu sever kimisi akışkan...


Malzemeler:
1 kg kırmızı erik (anjelik ve mürdüm karışık kullandım.)
su bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı limon suyu (ya da 1-2 ad limon tuzu)

                   

                  

                              


Hazırlanışı:
1- Erikleri yıkayıp ortadan ikiye kesin ve çekirdeklerini çıkarın..

2- Derin bir tencereye koyun ve üzerine şekeri döküp en az 2-3 saat kadar yani suyunu bırakana kadar bekleyin.Böylece meyve kendi suyunu bırakacak.
(Beklemek istemiyorum derseniz biraz su ilave edip ocağa koyabilirsiniz de.)

3- Tencereyi ocağa alın orta ateşte kıvam alana dek pişirin.Köpük oluşursa tahta kaşık yardımı ile alın.

4- Ateşten almaya yakın limon suyunu da ilave edin.El blenderı ile püre haline getirin.Sıcakken kuru temiz cam kavanoza doldurup kapağını sıkıca kapatın ve 1 gece ters şekilde bekletin.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)