29 Eylül 2014 Pazartesi

Pul biber yapımı




    Selamün aleykum
     Ev yapımı gıda hareketine devam:)Sağlıklı ve temiz gıda yemek istiyorsanız üşenmeyip deneyin hadi :)

     2 şekilde yaptım kırmızı biberleri.Birincisi klasik kurutup, rondodan geçirdim.Diğeri de biber salçası yaparken kaynatıp elekten geçirdiğimde üstte kalan posa kısmını atmak istemedim.Mümkün olan her yiyeceğin kullanılması taraftarıyım.Bu üstte kalan posayı pamuklu bez üzerinde güneşte beklettim.İyice kuruyunca rondodan ve elekten geçirdim.İşte biberlerim de hazırdı.


   Acı kırmızı biberde yüksek oranda  kanserli prostat hücrelerini öldüren kapsaisin maddesi bulunur.

   Biberler içerdikleri yüksek oranda antioksidan ve diğer maddelerle bir çok kanser ve kalp hastalıklarına yakalanma riskini azaltır.

  Yeşil biber C vitamini yönünden oldukça zengindir.İçeriğinde bulunan capsaicin (kapsaisin) maddesinin oranına göre iştah açar, sindirim sistemine bir çeşit dzenfekte edici madde olarak etki eder.

   Kırmızı biber ise yüksek oranda A vitamini içerir.Ayrıca B6,E vitamini,C vitamini,riboflavin, potasyum ve manganez içerir.Kan dolaşımını hızlandırır.

    Biberleri kuruturken eğer küflenme olduğunu görürseniz o kısımları hemen atın.Çünkü aflatoksin denen zararlı madde oluşmuş demektir.Sağlam kısımları kullanabilirisniz.

    Ben biberlerin çekirdek (tohum)kısımlarını çıkarmak için çok uğraşmıyorum.Zira antiseptik özelliği olduğunu duymuştum.

   Dilerseniz birkaç yemek kaşığı zeytinyağı da ekleyebilirsiniz.O zaman buzdolabında saklayın.

                          

                         


Malzemeler:
Tatlı pul biber için yeşil ya da kırmızı biber (yeşil biber kurutunca kırmızı oluyor zaten)
Acı pul biber için acı kırmızı acı/sivri biber
Tuz

Hazırlanışı:
1- Biberleri sap ,etli olan kısımlarından sağlam ipe birbirine değmeyecek şekilde dizin.Güneş alan bir yere asın.(Ya da baş kısımlarını kesip tepsiye serin ve güneşte bekletin.)

2- Takır takır kuruyunca sap kısımlarını kesip atın ve kalan bölümleri rondoda çekin.Eğer çok çok ince olsun derseniz bir de elekten geçirin.Kavanoza koyun ve bozulmaması için az tuz ekin..Kuru  bir yerde uzun süre muhafaza edebilirsiniz.(Eğer çok nemli bir yerde yaşıyorsanız ve biberler kurutmanıza rağmen biraz yumuşak kalmışsa önceden ısıttığınız fırında biraz bekletebilirsiniz.


Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)