10 Şubat 2021 Çarşamba

ISPANAKLI KEK




ISPANAKLI KEK

Ispanak sevmeyen çocuklar için de harika bir tarif.İçinde ıspanak olduğu belli olmuyor, tadı gelmiyor.
Dilerseniz daha küçük kek kalıbında yapabilirsiniz o zaman ölçüleri düşürmeyi unutmayın.
Ben mutfakta sadece zeytinyağı kullanırım.Kek, pasta, yemek, kurabiye farketmez.Siz hangi sıvı yağı tercih ediyorsanız onu kullanabilirsiniz.


Malzemeler:
100 gr kadar ıspanak
1,5 su bardağı zeytinyağı (ya da sıvıyağ)
1,5 su bardağı toz şeker
4 yumurta
1,5 su bardağı süt
2 paket kabartma tozu
3,5 su bardağı un (elenmiş)
1 tatlı kaşığı vanilya özütü

Hazırlanışı:
1- Önce ıspanak püresini hazırlıyoruz.Yıkayıp temizlediğimiz ıspanakları rondoya alın.Üzerine zeytinyağını ekleyin ve püre haline getirin.

2- Bir çırpma kabında tzo şeker ve yumurtaları 3 dakika çırpın.Rengi açılınca tamamdır.
3- Sütü ve ıspanak püresini de ekleyin.Çırpın.

4- Unu, kabartma tozunu bir kaba eleyin.Sonra ıspanaklı karışıma ilave edin ve çırpın.Vanilya özütünü de ekelyin.

5- Ben büyük kare borcam kullandım .(27*40 ölçüsünde) 160 derecede yaklaşık 45 yakika pişirdim.Piştikten sonra fırından çıkarıp tamamem soğuyana kadar kesmeyin.Sonra istediğiniz gibi dilimleyerek servis yapabilirsiniz.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)