8 Şubat 2021 Pazartesi

KIŞ SEBZESİ ÇORBASI





KIŞ SEBZELERİ ÇORBASI

   Kış sebzelerinin evde bulunanları ile güzel bir çorba yaptım.Malzeme çıkarıp eklenebilir.Hem lezzetli hem de pratik bir çorba ortaya çıktı.

Malzemeler:
1 adet soğan
1 adet patates
1 adet havuç
Az brokoli 
Az karnabahar
1 yemek kaşığı un
1 çay bardağı süt
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz, karabiber
1/4 limon suyu
4-5 bardak su

Hazırlanışı:
1- Soğan, patates ve havucu küp şeklinde küçük küçük doğradım.Tencereye zeytinyağını aldım ve doğradığım sebzeleri 10-15 dakika pişirdim.Sebzeler suyunu bırakıyor ama gerekirse az su eklenebilir.

2- Sebzeler küçük doğrandığından hemen pişiyor zaten.Çok pişirirseniz de erirler.O yüzden hafif dişe gelsin diye az pişiriyorum. Elimle minik parçalara böldüğüm az karnabaharı ve brokoliyi de ekledim.

3- 1 kaşık unu da bu sebzelere ekleyip karıştırın.Ardından sütü ilave edip bütünleşmesini sağlayın.Tuzu, karabiberi ve önce 3 bardak suyu ekleyin.5-10 dakika pişirip kıvamına göre kalan suyu ekleyin.Bekledikçe kıvam alacaktır.Hem lezzetli hem besleyici kış çorbamız hazır.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)