30 Mart 2021 Salı

ZEYTİNYAĞLI PAZI SARMASI








Malzememeler:
Pazı (2 bağ kadar, ben bahçemden kullandığım ve yapraklar palmiye yaprağı gibiydi:) O yüzden siz kendinize göre ayarlayın...
1 su bardağı pirinç
1 adet soğan
2 diş sarımsak
1 avuç kıyılmış maydonoz
tuz,karabiber,sumak
2 yemek kaşığı salça

Hazırlanışı:
1- Yaprakları yıkayıp derin bir tencereye alın.üzerine kaynar su döküp 8-10 dakika bekletin.

2- Yeşil kalması için sıcak sudan çıkarınca hemen soğuk suya koyun.

3- İç harç için; soğanları minik minik doğrayın.Zeytinyağında şeffaf renk alana dek pişirin.İnce doğranmış sarımsağı da ekleyin.Salçayı da ilave edin.Yıkayıp süzdüğünüz pirinci de ekleyip bir kaç dakika kavurun.Baharatları ilave edip ocağı kapatın.

4- Tencerenin altına yırtık ve küçük pazıları yerleştirin.Saracağınız pazı yapraklarınn ortasındaki kalın damarı ya keskin bıçakla dikkatlice alın ya da bıçağın ters tarafıyla bir kaç kez vurup düzleştirin.Size kalmış.Hangisi kolaysa.Yaprağın boyutuna göre harcı koyup yaprak sarar gibi sarın.


5- Bitince en üste de artan yaprakları dizip bir tabak kapatın.Sarmaların üzerini çok az geçecek kadar su ekleyip pirişin.Su kaynamaya başladıktan sonra 15-20 dakika pişiriyorum ben.Sonra 1 saat kadar kapağı kapalı dinlendiriyorum ki pirinçler iyice yumuşasın.pazı yaprakları asma yaprağına göre daha hassas olduğundan çok uzun süre pişrimeyin.
Üzerine sarımsaklı yoğurt ekleyip afiyetle yiyebilirsiniz.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)