20 Eylül 2020 Pazar

KARNIYARIK




KARNIYARIK

  Patlıcanı çok severim ve sık sık pişiririm.Eskiden patlıcanları kızartarak hazırlardım.Fakat uzun süredir kızartmak yerine fırında közleyerek hazırlıyorum.Aslında közlemek de denemez.Fırın kabına sıralayıp fırını normal ısıda açıp pişiriyorum denebilir.Hem kızartma gibi yağ çekmiyor, ağır olmuyor ve bence daha lezzetli oluyor.

Malzemeler:

Diğer aşamaları aynı şekilde.

6 adet patlıcan (ihtiyacınıza göre)

300 gr kıyma

4 adet yeşil biber

3 adet domates

1 adet kuru soğan

2 yemek kaşığı domates salçası

1/4 demet kıyılmış maydonoz

1 su bardağı su

tuz, karabiber, kekik ve dilediğiniz baharatlar

Hazırlanışı:

1- Patlıcanları alacalı şekilde soydum.Üzerilerine boyuna çentik atıp hafif yağladığım fırın kabına dizdim.20 dakika da alt üst açık fırında pişiridim.

2- Soğan, domatesve biberi yemeklik doğradım.

3- Bir tavada kıymayı az zeytinyağı ile kavurdum.Pişmeye yakın 1 kaşık salça, tuz, karabiber de ekleyip 5 dakika sonra altını kapattım. Maydonozu da ilave ettim.

4- Patlıcanlar pişince (aynı kabı kullandım) ortalarını çatal yaprdımı ile güzelce açtım ve hazırladığım harcı içlerine doldurdum.

5- 1 su bardağı su, 1 yemek kaşığı salça ve azıcık zeytinyağı ilave edip baharat ekleyip patlıcanların üzerine döktüm.

6-  Yemeği, 180 derece fırında 20 dakika kadar pişirdim

afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)