16 Haziran 2014 Pazartesi

DULCE DE LECHE İLE LİMONLU DONDURMA (SÜT REÇELİ İLE)




      Daha önce dulce de leche (süt reçeli) tarifi vermiştim.Kısacası 5 bardak çiğ ya da pastorize süte (UHT değil) 1,5 su bardağı şeker ve 1 çay kaşığı kadar karbonat ilave edilerek hazırlanan kurabiye, kek, dondurma, puding vs gibi pek çok gıdayı lezzetlendirmek için kullanılıyor.Yurtdışında hazır olarak satılıyor.Ancak Türkiye'de henüz rastlamadım.Belki İstanbul'da bazı marketlerde bulunabilir.Ama kendiniz de hazırlayabilirsiniz.Gayet basit ve aşağıda vereceğim dondurmayı hazırlamak için bile yapmaya değer...Bu süt reçeli buzdolabında 2-3 ay dayanıyor.Yapıp dolaba atabilir, gerektiğinde kullanabilirsiniz de.

    Geçenlerde gelen misafirlerime farklı içerikle hazırladığım 3 çeşit dondurma ikram ettim.En çok süt reçelli limonlu olanı beğendiler.O zaman tarifi vermek de farz oldu bana.Deneyin ne demek istediğimi anlayacaksınız...
    
    Bu dondurma uzamıyor.Çocuklarınız için de kalıpla yapamaya uygun...




Malzemeler:
1 litre sütten hazırlanmış süt reçeli (tarif için tık tık)
200 ml sıvı krema
2 adet limon suyu ve rendelenmiş kabukları
Yarım su bardağı süt

Hazırlanışı:
1- Önce süt reçelini şu tarifte olduğu gibi hazırlayıp soğutmalısınız.

2- Sıvı kremayı mikserle bir kaç dakika kıvam alana kadar çırpın.

3- Sıvı kremanın içine süt reçelini, limon suyunu, limon kabuğu rendesini ve yarım su bardağı sütü ekleyin.Pürüzsüz kıvam alana dek karıştırın.

4- Karışımı derin dondurucuda çatlamayacak bir kaba koyun (çelik, plastik, tupper vs...)

İşte bu kadar.Salepli dondurma gibi 2 saatte bir karıştırmaya gerek de yok.5-6 saat sonra dondurmanızı afiyetle yiyebilirsiniz.

Deneyip paylaşımlarınızı bekliyorum.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)