16 Aralık 2020 Çarşamba

BAKLAVA YUFKASINDAN BÖREK






BAKLAVA YUFKASINDAN BÖREK

    Hem kolay hem çıtır çıtır lezzetli bir börek hazırladım bugün.Baklava yufkasından olduğu için kat kat oluyor.Tavsiye ederim.

20 adet baklava yufkası için 

Malzemeler.
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı zeytinyağı (ya da sıvı yağ)
1 çay bardağı maden suyu

iç malzemesi.
Peynir
maydanoz (isteğe bağlı ben koymadım)

Hazırlanışı:
1- Böreğin sosunu hazırlıyoruz önce.Zeytinyağı, süt ve maden suyunu derin bir kasede karıştırın.

2- Tezgaha 2 tane yufkayı serin.Sosdan yufkanın her yerine gelecek şekilde döküp dağıtın.Üçüncü yufkayı da üzerine serin ve yine sos sürün.Dördüncü yufkayı da serip uç kısmına boydan boya iç malzemeyi koyup rulo şeklinde sarın.

3- Uzun ruloyu 4 parçaya kesin.Pişirme kağıdı serili fırın kabına yerleştirin.Kalna sosu da üzerine fırça ile dağıtın.1 saat kadar buzdolabında bekletin. (Ben 1 gece beklettim ve ertesi gün fırına attım.)
Önceden ısıttığınız 180 derece fırında yaklaşık 25 dakika kadar pişirin.Çıtır çıtır börekleriniz hazır.Ilıyınca servis yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)