18 Aralık 2020 Cuma

EV YAPIMI LOKUM (güllü)

 






EV YAPIMI LOKUM
   Evde de lokum yapabiliyoruz evet:) Ben daha zor olduğunu düşünmüştüm ancak bir zorluğu yok.Tabii ki hazır lokumlar gibi olmuyor kıvamı tam olarak çünkü katkımız yok.Krem tartar var  her mutfakta olmayabilecek olan.Onu da koymasanız olur ama sertleşmesi ve kesilmesi zor olabilir.
   Pembe olması için ben vişne suyu kullandım. Ama portakal suyu ya da başka taze sıkılmış meyveler kullanılabilir.Damla sakızı eklenebilir.Gül suyunu suyun içine koyarak ekledim.Extra eklenirse su miktarı fazla gelebilir.

Şerbet için:
1,5 su bardağı su
2 su bardağı toz şeker
Çeyrek limon

Sos için:
1 su bardağı meyve suyu (vişne kullandım ama taze sıkılmış portakal suyu vs olabilir)
1 su bardağı su (2 çorba kaşığı  gül suyu da dahil)
1 tatlı kaşığı krem tartar
1 çay bardağı nişasta

Bulamak için:
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı nişasta
İsterseniz hindistan cevizi (daha iyi tutulmasını sağlıyor bence)

Yapılışı:
1- Şerbeti hazırlayarak başlıyoruz.Şerbet malzemelerini ocağa alıp şerbet kıvamına gelene dek pişirin.
2- Ayrı bir tencerede meyve suyu, su, nişastayı güzelce çırpın.Ocağa koymadan iyice çırıp topaklanma olmasını öneleyebilirisniz.Krem tartarı da ekleyip ocağı açın.Karıştırarak pişirin.Kıvam alınca içine şerbeti 4-5 defada ilave edip kısık ateşte sürekli karıştıırn. 3-4 dakika sonra ocağı kapatın.

3- Yağlı kağıt serili borcama lokum karışımını dökün.Oda ısısına düştükten sonra 6-7 saatte dolapta bekletin.

4- Mutfak tezgahına pudra şekeri, nişasta karışımını döküp lokumu da üzerine alın.Her iki tarafını iyice buladıktan sonra bıçakla küplere ayırın.Ayırdığınız parçaları tekrar nişastalı pudra şekerine bulayıp servis edebilirisiniz.
Elinize sağlık


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)