14 Aralık 2020 Pazartesi

PORTAKALLI KEREVİZ




 

PORTAKALLI KEREVİZ

    Hem lezzetli hem sağlıklı bir kış sebzesi olan kerevizi kışın bolca pişiririm.Artan yaprakları yıkayıp kurulayıp dondurucuya atarım hep.Lazanyaya ya da başka bazı yemeklere hoş rayihasını ve lezzetini veriyor.
Havuçta eklenebilir ben pişmiş havucu pek sevmediğim için eklemedim.

Malzemeler:
2 adet kereviz 
1 adet soğan
1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
1 adet patates
1 çay kaşığı toz şeker
Tuz ve zeytinyağı
Eklemek isterseniz 1 adet havuç, ben eklemedim)

Hazırlanışı:
1- Kerevizi orta büyüklükte doğrayın ve limonlu suyun içinde bekletin.Yeşil yapraklarının yeteri kadarını da toprağından ayırmak için iyice yıkayıp kenarda bekletin.

2- Tencereye  zeytinyağını alıp yemeklik doğradığınız soğanı ilave edin.Havuç ekleyeceksenşz bu aşamada küçük  doğrayıp ekleyebilirsiniz.Renkleri dönünce yine yemeklik doğradığınız kereviz ve patatesleri ilave edin.Hafifçe çevirip 1 su bardağı portakal suyunu ve şekeri ve tuzu ekleyin.1 su bardağı kadar da sıcak su ilave ettim ben.Siz de üzerine çıkma seviyesinde su ilave edebilirsiniz.

3- 25-30 dakika kısık ateşte sebzeler yumuşayan dek pişirin.Piştikten sonra doğradığım kereviz yapraklarını da ilave ettim ben.(isteğe bağlı) Zaten 1 avuç kadar ekledim , tüm yaprakları değil.

4- Sıcak ya da soğıuk olarak servis yapabilirsiniz.
afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorum bekliyorum hadi deneyip yazın:)